Test drive Lexus RX 450h 3.5 V6 Hybrid 298 CP

Ultima generație Lexus RX450h este perfectă pentru cumpărătorul de SUV premium care nu vrea să sfideze resursele de combustibil în scădere și problemele de mediu.

  • Cel mai performant sistem hibrid pe piata
  • Dotari standard
  • Mai putin eficient extra-urban
  • Ergonomia comenzilor.

Întâlnirile de afaceri cer o anumită etichetă. Atunci când se încheie o afacere de succes, partenerii discuției sunt obligați să se impună printr-o anumită imagine. La fel de mult contează costumul, ceasul, stiloul, dar și mașina cu care sosești la întâlnire. Mașină care spune multe despre proprietar. Cum în business totul trebuie calculat, putem spune că am găsit una dintre cele mai eficiente mașini pentru un om de afaceri: Lexus RX450h.

Prețul ceva mai ridicat, se va justifica printr-o imagine de om de afaceri responsabil, care, pe lângă siguranță și confort va avea un impact minim asupra mediului. Consumul de carburant este și el excelent pentru o mașină ce dezvoltă 300 CP. Cei 6,6 litri la 100 km în regim urban nu pot fi atinși în viața reală, cel puțin în traficul din România, dar consumul este semnificativ mai mic decât al oricărei alte mașini cu prestații similare. Prestații pe care un Lexus Hibrid le oferă într-o manieră inedită.

Interpretare diferită

Înțelegi că este vorba de o mașină specială din momentul în care te-ai așezat la volan și ai apăsat butonul de pornire. Nu se aude nimic, deși mașina a pornit, acest lucru fiind anunțat doar prin apariția indicatorului „Ready“ între ceasurile de bord. În locul turometrului există un indicator care îți arată dacă mergi în modul economic, încarci bateriile sau folosești toată puterea.  Dacă pedala de accelerație este apăsată cu blândețe, mașina se va pune în mișcare fără a produce zgomot. Nici chiar atunci când motorul termic  funcționează acesta nu își face prezența simțită în interior. Numai  când se fac depășiri cu accelerația lipită de podea V6-ele se face auzit, transmisia cu variație continuă folosind eficient puterea motorului termic alături de cele electrice.

Tracțiunea integrală controlată electronic beneficiază de un motor electric în partea din spate. Acesta are rolul de a recupera energia de frânare de la roți, încărcând bateria. Atunci când mașina staționează, sau când se merge cu viteze foarte mici climatizarea, sistemul audio, sau propulsia sunt asigurate de motorul electric. Pentru șoferii ce vor să folosească la maxim avantajele sistemului hibrid se poate monitoriza de pe display-ul central. Atenție totuși la drum, este mai important să ajungeți în siguranță la destinație. Confortul este la cel mai înalt nivel,  suspensia filtrând orice denivelare din asfalt, fapt ce penalizează ușor abordarea virajelor rapid. Manevrabilitatea este bună pentru o mașină de peste două tone, raza minimă de bracaj fiind de numai 5,7 m. Camerele de luat vederi și senzorii de parcare îi vor feri și pe cei neobișnuiți cu dimensiunile să o găsească „zgâriată în parcare“.

Pe lângă aceste sisteme, interiorul lui RX450h este echipat cu nenumărate gadget-uri, care fac viața mai ușoară. Interensantă este interpretarea pentru sistemul de control integrat al autoturismului, care poate fi folosită cu ușurință de oricine a mai folosit un computer în prealabil. Materialele cu care este acoperit interiorul sunt de cea mai bună calitate, intrând în contact doar cu suprafețe plăcute la atingere. Scaunele sunt confortabile, fiind mai bune pentru croaziere decât pentru viraje abordate  rapid.   Ambianța este completată și de sistemul audio Mark Levinson.

De succes în viitor

Cu prețuri ce pornesc de la 60.000 de Euro și pot ajunge la 75.931 pentru echiparea de vârf President, Lexus RX450h este o mașină pentru antreprenori de succes, ce au reușit să fenteze criza financiară și care sunt pregătiți pentru viitor.

Date tehnice: Lexus
RX 450h
Sasiu si caroserie
Motorizare 3.5 V6 Hybrid
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 2045/2560
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4770/1885/1685
Ampatament 2740
Volum portbagaj [l] 496 (1570)
Motor si transmisie
Tip motor 3.5 V6 Hybrid
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 3456
Sistem alimentare injectie directa+electric
Putere max. [kW(CP)/rpm] 219(298)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 333/1500
Cutie de viteze Automata/CVT
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 200
0-100 km/h [s] 7.8
Consum urban/extra/mixt 6.6/6/6.3
Emisii CO2 [g/km] 148

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top