LG are ca obiectiv o revoluție în domeniul bateriilor, rivalizând cu Tesla și firmele chinezești

LG Logo AutoExpert

LG Energy Solution își propune să revoluționeze producția de baterii până în 2028 cu o nouă tehnologie uscată, care ar putea devansa concurenți precum Tesla și producătorii chinezi. Această abordare inovatoare ar putea reduce semnificativ costurile și impactul asupra mediului în comparație cu procesul tradițional umed.

 

Tehnologia uscată, pe care o explorează și companii precum Tesla și Samsung SDI, urmărește să înlocuiască procesul umed, energo-intensiv, utilizat pentru crearea electrozilor catodici și anodici pentru bateriile vehiculelor electrice. Această schimbare este crucială, deoarece cererea de baterii mai accesibile și mai ecologice crește pe fondul scăderii cererii de vehicule electrice.

Kim Je-Young, directorul tehnologic al LG, a dezvăluit într-un interviu exclusiv acordat Bloomberg că LG dezvoltă această tehnologie de un deceniu. Compania intenționează să implementeze o linie de producție pilot până la sfârșitul acestui an și să înceapă producția la scară largă până în 2028. Această nouă metodă ar putea reduce costurile de producție cu 17% până la 30%.

Tesla, după ce a achiziționat startup-ul Maxwell în 2019, s-a confruntat cu provocări în implementarea tehnologiei pentru celulele bateriei sale 4680. Procesul umed tradițional implică dizolvarea substanțelor chimice în solvenți toxici, care sunt apoi uscați la temperaturi ridicate, necesitând echipamente costisitoare, consumatoare de energie. În schimb, învelișul uscat elimină necesitatea cuptoarelor de uscare și a sistemelor de recuperare a solvenților, economisind energie și spațiu.

Grupul Volkswagen, prin intermediul companiei sale interne de baterii PowerCo, consideră, de asemenea, că acoperirea uscată reprezintă o „schimbare radicală”, putând reduce consumul de energie cu 30% și cerințele de spațiu cu 50%. LG speră că astfel de inovații o vor ajuta să recâștige cotă de piață în fața giganților chinezi precum Contemporary Amperex Technology (CATL) și BYD, care au redus semnificativ costul bateriilor litiu-fier-fosfat.

Bateriile sunt formate din doi electrozi (un anod și un catod) și un electrolit. Materialele utilizate în aceste componente influențează capacitatea de stocare a energiei și costul bateriei. În timp ce Tesla a aplicat cu succes metoda uscată doar pentru anozi, tehnologia LG poate fi utilizată atât pentru anozi, cât și pentru catozi, indiferent de dimensiunea particulelor.

În afară de Tesla, companii precum Panasonic, CATL și EVE Energy lucrează, de asemenea, la tehnologii de acoperire uscată pentru celule cu densitate energetică ridicată. Producătorii de echipamente văd în aceasta o oportunitate, firme precum Hanwha Momentum și AM Batteries dezvoltând noi metode pentru producția eficientă de baterii. Între timp, Narae Nanotech îmbunătățește procesul umed prin utilizarea lămpilor xenon flash pentru a reduce linia de acoperire la jumătate.

„Industria vehiculelor electrice se află într-o fază critică, iar metodele de producție inovatoare sunt esențiale pentru a concura cu rivalii chinezi”, a declarat Jang Dong-Won, CEO al Narae. Pe măsură ce industria evoluează, aceste progrese ar putea modela viitorul producției de baterii pentru vehicule electrice.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top