Limuzinele de lux Mercedes S-Class, Audi A8 și BMW Seria 7 oferă mult lux dar înregistrează deprecieri uriașe. Astfel se pot cumpăra limuzine de lux la preț de VW Golf. Care este cea mai bună afacere?
Astăzi, prețurile unei limuzine de lux noi încep de la circa 100.000 euro și cresc în funcție de motorizare. Pentru majoritatea dintre noi sunt niște prețuri inaccesibile.
Însă dacă vă gândiți la o limuzină de lux veche de 6-7 ani cu 100.000 km la bord, atunci bugetul nu este mai mare decât pentru un VW Golf nou.
Am cercetat piața second hand la trei limuzine de lux second hand din 2013-2014 care costă mai puțin de 28.000 euro. Care este afacerea mai bună?
Mercedes-Benz S 350 d
Găsiți multe oferte pentru Mercedes S-Class diesel din 2013 având kilometraje în jurul a 100.000 km. Este vorba de generația trecută W221, ultima generație W222 fiind disponibilă din noiembrie 2013.
Noi ne-am oprit asupra unei versiuni mai dotate. Este vorba de un Mercedes-Benz S 350 d din februarie 2013 cu 108.000 km la bord pe care dealerul cere 23.990 euro. Motorul V6 turbodiesel de 3 litri cu 258 CP și 620 Nm respectă normele Euro 6.
Așa cum îi stă bine unui S-Class, vopseaua este de culoare negru obsidian metalizat, iar interiorul este îmbrăcat complet în piele bej și are inserții de lemn natur de eucalipt.
Cercetând lista de dotări, am descoperit pe lângă sistem de navigație, CD, Bluetooth, Apple Car Play, faruri bi-xenon și lumini de zi cu LED și pilot automat adaptiv inventat de Mercedes în 1998, sistem Night Vision, scaune față încălzite și ventilate, trapă electrică, soft close pentru portiere și capacul portbagajului, jaluzea electrică la lunetă și jaluzele la geamurile spate.
Mașina este la al treilea proprietar și nu a avut accident. Cine dorește poate opta și pentru garanție.
BMW 730d xDrive
Există peste 1.000 oferte pentru BMW 730d și multe dintre ele au tracțiune integrală. Este vorba de generația trecută F01, ultima generație G11 fiind lansată în 2015.
Ne-am oprit din nou asupra unei versiuni mai dotate. Este vorba de un BMW 730d xDrive din mai 2014 cu 107.000 km la bord pe care dealerul cere 23.800 euro.
Motorul turbodiesel cu 6 cilindri în linie de 3 litri cu 258 CP și 560 Nm respectă însă numai normele Euro 5 deși este mai nou ca rivalul de la Mercedes-Benz prezentat mai sus.
Mașina este vopsită în gri metalizat, iar interiorul este îmbrăcat complet în piele neagră.
Lista de dotări este impresionantă și cuprinde sistem de navigație cu CD și Apple Car Play, TV și radio DAB, sistem Hi-Fi, sistem Night Vision, head-up display, faruri cu LED, scaune încălzite față și spate, climatizare cu patru zone, sistem iDrive pentru locurile din spate.
Mașina este la al doilea proprietar și nu a avut accident, având și inspecția tehnică până în mai 2021.
Audi A8 3.0 TDI
Și în cazul lui Audi A8 există peste 1.000 oferte pentru versiunea Audi A8 3.0 TDI . Este vorba și în acest caz de generațiua trecută D4, ultima generație D5 fiind lansată în 2017.
Surprinzător, multe dintre modelele oferite la vânzare au un număr foarte mare de kilometri și cu greu am găsit o mașină care să se apropie de prețul și numărul de kilometri ai rivalilor prezentați mai sus.
Ne-am oprit la o versiune Audi A8 3.0 TDI din august 2013 cu numai 80.000 km la bord pe care dealerul cere 27.480 euro.
Motorul V6 turbodiesel de 3 litri dezvoltă 250 CP și 550 Nm și corespunde doar normelor Euro 5.
Mașina este de culoare negru metalizat, iar interiorul este îmbrăcat complet în piele neagră.
Pe lângă dotările standard la A8 care înseamnă tracțiune integrală și suspensie pneumatică, A8 oferit la vânzare are și foarte multe dotări opționale la bord: pachet scaune Comfort față cu scaune reglabile electric, faruri Xenon Plus, sistem multimedia cu navigație MMI Plus, sistem audio BOSE, DVD, pilot automat adaptiv, cameră la 360 grade, climatizare pe patru zone, trapă electrică, jante de 19 inci.
Nu se menționează numărul proprietarilor precedenți.
Este greu să dăm un verdict final dar la prima vedere Mercedes-Benz S 350 d are un avantaj pentru că deși este cel mai vechi motorul său diesel este Euro 6.
Toate sunt foarte bine dotate, dar Audi este puțin cam scump. Este adevărat că are ceva mai puțin kilometri dar la acest nivel 20.000 km diferență nu înseamnă prea mult.
Dacă cineva dorește să cumpere aceste mașini ca să călătorească pe locurile din spate, atunci mai indicate sunt modelele de la Audi și BMW care oferă mai multe facilități pentru pasagerii din spate la exemplarele luate în calcul în această prezentare.