Conceptul Audi AI:TRAIL quattro este un vehicul electric conceput pentru aventură. Este noul membru al familiei de modele vizionare. Toate patru se află, zilele acestea, la standul Audi de la Frankfurt.
Un offroader electric, cu patru locuri și funcții avansate de rulare autonomă, capabil să înfrunte suprafețe grele, așa cum anunțau câteva fotografii publicate de nemți cu două săptămâni în urmă. Așa poate fi descris noul concept Audi AI:TRAIL quattro, care sosește în familia în care îl așteptau Audi Aicon, AI:ME și AI:RACE. Acestea sunt concepte meinte să arate că în viitor, modelele Audi vor putea fi configurate în detaliu în funcție de preferințele clientului. Acesta va putea să comande modul preferat prin intermediul unei aplicații și va putea să-l închirieze pentru o perioadă limitată de timp. Sistemul myAudi îi va permite să aleagă culoarea, interiorul și opțiunile tehnice.
Conceptul Audi AI:TRAIL măsoară 4,15 metri în lungime, 2,15 metri în lățime. Încălțat cu jante uriașe de 22 de inci și anvelope de 850 mm, modelul are o înălțime de 1,67 metri și o gardă la sol ieșită din comun: 34 de centimetri. Acesta este capabil să traverseze vaduri cu adâncime de până la jumătate de metru. Cel aflat la volan nu trebuie să-și facă griji nici în privința bateriei integrate în podea, pentru că aceasta nu intră în contact cu solul nici chiar pe terenuri grele.
Mașina este construită dintr-un amestec de oțel de înaltă rezistență, aluminiu și fibră de carbon și cântărește doar 1.750 de kilograme, în ciuda prezenței bateriei de mare capacitate.
Cabina asigură spațiu pentru patru persoane. Pentru un spațiu aerisit, pavilionul se extinde mult în jos, până spre praguri, asigurând o vizibilitate de care beneficiază cei aflați la bordul unui elicopter. În plus, aproape întreg acoperișul este din sticlă, iar parțial, și grila verticală Singleframe este vitrată. Și parbrizul, și luneta, se pot deschide, oferind spațiu generos pentru bagaje.
Interiorul prezintă butoane și comenzi extrem de puține. Un telefon inteligent poate fi atașat volanului ca ecran și centru de control pentru funcțiile mașinii și pentru navigație.
Audi a folosit la interior materiale reciclate, cu proprietăți funcționale și climate superioare.
Presiunea din anvelope poate fi reglată în funcție de necesități. Senzori optici și sistemul de control electronic al stabilității detectează caracteristicile suprafeței de rulare și reglează presiunea din anvelope în consecință.
Conceptul folosește elemente LED cu instensitate reglabilă, care pot ilumina atât calea, cât și interiorul. În locul fazei lungi și fazei scurte, apar cinci drone fără elice cu elemente LED matrix integrate. Cum funcționează, vezi pe missauto.ro >>>
Audi AI:TRAIL vine cu funcții de rulare autonomă Nivelul 4, care, în anumite zone, cum ar fi autostrzăi sau orașe cu infrastructură specifică, nu necesită intervenția șoferului. Pentru celelalte zone, conceptul este dotat cu volan și pedale.
Patru motoare electrice, care dezvoltă 320 kW și 1000 Nm, îi asigură tracțiune integrală. Pentru că roțile sale sunt propulsate individual, modelul nu are nevoie de diferențiale, eficientizând astfel consumul de energie.