Datorită măririi substanțiale a bonusurilor destinate achiziționării mașinilor electrice și Plug-In Hybrid, care urmează să intre în vigoare, termenele de livrare pe piața germană au crescut foarte mult. Întârzierile ajung în acest moment și până la 12 luni. Iată în continuare lista de livrări întârziate pentru mașinile electrice de pe piața germană.
Bonusurile desitnate achiziționării de mașini electrice și Plug-In Hybrid au fost mărite substanțial în Germania pentru a impulsiona vânzările de modele cu propulsie neconvențională.
Astfel, pentru mașinile electrice bonusurile sunt următoarele:
– pentru modelele până în 40.000 euro, bonusul este între 6.000 și 9.000 euro (6.000 euro suportat de stat și restul de importator/producător)
– pentru modelele mai scumpe de 40.000 euro, bonsul este între 5.000 și 7.500 euro (5.000 euro suportat de stat și restul de importator/producător)
Și pentru modelele Plug-In Hybrid bonusurile au crescut fiind cele mai mari din Europa.
– pentru modelele până în 40.000 euro bonusul este de 6.750 euro
– pentru modelele peste 40.000 euro bonusul este de 5.625 euro.
Așa cum era de așteptat, creșterea bonusurilor a determinat o creștere proporțională a cererii de mașini ecologice astfel că termenele de livrare la unele modele ajung și la 12 luni.
Însă așa cum s-a întâmplat și cu bonusul de 2.500 euro acordat după criza economică din 2009, de acesta beneficiază în primul rând alte mărci care nu sunt germane, cum sunt Renault și Hyundai-Kia.
În schimb, VW ID.3 a fost amânat de nenumărate ori, VW e-Golf nu mai poate fi comandat deoarece a ieșit din producție pentru a face loc lui ID.3, iar la Skoda Citigo e iV și Seat Mii electric s-a epuizat toată producția.
Situația lui Skoda Citigo e iV este similară și în România unde în trei zile s-a vândut tot stocul de modele alocat României. Se pare că VW vrea să promoveze mai mult VW e-Up direcționând stocul limitat de baterii spre modelul lui VW care este mai scump cu circa 2.000 euro decât Skoda Citigo e iV.
Iată în continuare termenele de livrare ale principalelor modele electrice pe piața germană comunicată de revista auto motor-und sport..
Model | Termen de livrare |
---|---|
Audi e-Tron | 5 luni |
Audi e-Tron Sportback | 3 luni |
BMW i3 | 5 luni |
Citroen C-Zero | 10 luni |
Honda e | 6,5 luni |
Hyundai Kona 150 kW | 4 luni |
Hyundai Kona 100 kW | 5 luni |
Jaguar I-Pace | 5 luni |
Kia e-Niro | 12 luni |
Kia e-Soul | 6 luni |
Mazda MX-30 | 4,5 luni |
Mercedes-Benz EQC | 3 luni |
MINI Cooper S E | 7 luni |
Nissan Leaf | 3 luni |
Opel Corsa e | 7 luni |
Peugeot e-2008 | 6 luni |
Peugeot e-208 | 6 luni |
Peugeot iOn | 10 luni |
Seat Mii Electric | nu mai poate fi comandat |
Skoda Citigo e iV | nu mai poate fi comandat |
Smart EQ Forfour | 3,5 luni |
Smart EQ Fortwo | 2,5 luni |
Smart EQ Fortwo Cabrio | 3,5 luni |
Volvo XC40 Recharge Pure Electric | 5 luni |
VW E-Golf | Nu mai poate fi comandat |
VW E-Up | 6 luni |