Sébastien Loeb și Daniel Elena au început perfect Raliul Franței în încercarea de a-și atinge obiectivul: victoria cu numărul 60, al șaptelea titlu mondial la piloți și cel de-al șaselea la constructori pentru Citroën.
Echipajul francez a castigat 5 probe speciale in prima zi si s-a instalat la conducere cu un avans de peste 20 de secunde fata de cel de-al doilea echipaj Citroën, Dani Sordo si Diego Vallejo.
Si ziua a doua a fost dominata de echipajele Citroën . Cu Sébastien Loeb si Daniel Elena pe prima pozitie, urmati de Dani Sordo si Diego Vallejo, situatia era perfecta pentru echipa Citroën Total care se afla acum la doar cativa kilometri de o performanta istorica.
Dupa doua zile foarte lungi, pilotii inscrisi in Raliul Frantei au ajuns la nord de Strassbourg. In ultima zi, una in care nu era programat niciun parc de de service, erau programate doua treceri prin zona militara Bitche si doua treceri prin centrul orasului Haguenau, locul de nastere al lui Sébastien Loeb.
Campionul mondial en-titre a fost impresionat de felul in care a fost incurajat pe sectorul de legatura dintre Strasbourg si Haguenau. „Erau oameni peste tot. Atat pe drum, cat si pe proba speciala. A fost emotionant”, a recunoscut Loeb.
Dani Sordo a avut un start emotionant, dar din cu totul alte motive. „Chiar daca a fost scurta, speciala prin oras nu a fost deloc una usoara. Nu am avut cea mai buna dictare. Am avut emotii si din cauza unui furtunas care sa desprins, dar pe care am reusit sa-l prindem la loc.”
Sordo si-a recapatat increderea dupa ce a stabilit cel mai bun timp pe speciala Camp de Bitch: „Nu am primit timpii intermediari, deci a fost destul de dificil de stiut daca aveam un ritm bun. Am fost putin surprins cand am vazut ca am stabilit cel mai bun timp”, a spus Sordo. „Fara timpii intermediari am mers in orb, dar, sincer, nu am vrut sa-mi asum niciun risc, mai ales pe portiunile cele mai rapide”, a adaugat si Loeb.
Dupa o regrupare interminabila in Bitche, organizatorii au decis sa anuleze cea de-a doua trecere prin zona militara, din cauza numarului mare de spectatori, iar raliul s-a terminat pe strazile din Haguenau, acolo unde Loeb a confirmat a 60-a victorie din cariera si al 7-lea titlu mondial. „Primul meu titlu mondial este desigur cel mai important, dar acesta va avea un loc special in inima mea. Am reusit sa castigam dupa un raliu foarte dificil. Este fantastic sa trec linia de sosire chiar in orasul meu natal si este incredibil cati oameni s-au strans aici pentru a vedea asta. Nu cred ca am vazut niciodata atat de multi spectatori la un raliu”, a spus septuplul campion mondial de raliuri, Sébastien Loeb.
„Este bine ca am ajuns la final”, a spus pe nerasufalte si Daniel Elena. „Traseul a fost o adevarata provocare, dar am reusit sa evitam toate capcanele si am castigat inca o data titlul mondial pentru noi si pentru Citroën.”
Clasat pe locul secund, Dani Sordo a fost si el foarte multumit cu acest final. „In primul rand as vrea sa-i felicit pe Seb si Daniel care au fost, inca o data, de neinvins in acest weekend. Si noi am facut o cursa buna si sunt foarte mandru ca am contribuit la cel de-al saselea titlu mondial castigat de Citroën. Sper ca voi putea sa fiu si eu profet in tara mea peste cateva saptamani!”
Rezultate Raliul Frantei (etapa a 11-a din 13)*
1. Loeb / Elena – Citroën C4 3h05m49.3s
2. Sordo / Vallejo – Citroën C4 +35.7s
3. P. Solberg / Patterson – Citroën C4 +1m16.8s
4. Latvala / Anttila – Ford Focus +1m29.3s
5. Hirvonen / Lehtinen – Ford Focus +3m43.8s
6. Ogier / Ingrassia – Citroën C4 +11m55.9s
7. Villagra / Curletto – Ford Focus +14m15.4s
8. Wilson / Martin – Ford Focus +14m26.9s
9. H. Solberg / Minor – Ford Fiesta +16m48.9s
10. Sandell / Axelsson – Skoda Fabia +17m12.3s