Noua Mazda3 a fost dezvăluită la Salonul Auto de la Los Angeles. Avem primele fotografii cu versiunea hatchback și cu limuzina constructorului nipon, care a ales să păstreze pentru moment misterul în privința puterii motoarelor pe care le aduce în gamă.
Noua Mazda3 preia liniile de design ale conceptului Kai, prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Tokyo. Evident, versiunea de serie a renunțat la elementele extrem de îndrăznețe ale conceptului, dar a păstrat grila masivă, verticală, și farurile extrem de înguste. Este limbajul Kodo ajuns la maturitate, susțin niponii, mândri că noua lor creație este o reprezentare a esteticii japoneze.
“Începe o nouă eră pentru Mazda”, spune CEO-ul companiei, Akira Marumoto, convins că viitorii clienți ai compactei se vor bucura de o experiență incitantă la volanul noii mașini.
Silueta cursivă, simplă a conceptului de anul trecut continuă spre partea posterioară. Hatchback-ul urmează și aici design-ul conceptului și primește – așa cum au anticipat fotografiile teaser pe care vi le-am prezentat – o lunetă foarte înclinată și un eleron discret în continuarea acoperișului.
4,459 mm măsoară în lungime hatchback-ul, având o înălțime de 1.445 mm. Limuzina are 4.662 în lungime și o înălțime de 1.440 mm. Cele două prezintă același ampatament (2.725 mm) și aceeași lățime (1.797 mm).
Limuzina vine cu o personalitate total diferită. Dacă hatchback-ul păstrează natura dinamică, sedanul își confirmă imagine sobră, elegantă. Partea frontală prezintă linii identice cu cele ale hatchback-ului, dar tăietură nouă a capacului portbagajului și stopuri alungite caracterizează partea posterioară.
La interior, Mazda3 prezintă un concept simplificat, care confirmă senzația Jinba Ittai, de armonie perfectă între om și mașină. Fotografiile arată o consolă centrală redesenată, deasupra căreia își face apariția un display nou de 8,8 inci. Scaune noi, un bord cu linii drepte și un instrumentar de bord complet digital sunt, de asemenea, pe lista de noutăți.
Mazda3 vine standard cu un sistem audio cu 8 difuzoare, în timp ce un sistem audio Bose cu 12 incinte poate fi comandat contra cost.
Mașinile sunt construite pe noua platformă a companiei, SKYACTIV-Vehicle Architecture. Gama de motorizare cuprinde cele mai recente motoare SKYACTIV-X de 2.0 litri, SKYACTIV-G de 1,5 litri, 2.0 litri și 2,5 litri (în funcție de piața pe care este comercializat) și SKYACTIVE-D de 1,8 litri. Cel mai probabil, noul propulsor de 2.0 litri pe benzină cu tehnologie SKYACTIV-X va dezvolta 190 de cai putere și un cuplu de 230 Nm, aducând cu sine eficiența tipică motoarelor diesel.
Una dintre fotografii confirmă că Mazda3 va fi disponibilă și cu tracțiune integrală, dar constructorul nu oferă mai multe detalii referitor la această opțiune.
Japonezii promit că noua mașină va avea un comportament superior, atât în ceea ce privește accelerația, cât și în privința frânării.
Peste șase milioane de unități Mazda3 s-au vândut, la nivel global, de la apariția pe piață a modelului în 2003, iar japonezii speră să păstreze trendul ascendant. Noua Mazda3 va ajunge în showroom-uri la începutul anului viitor.
Vom reveni cu informații de la Los Angeles.