Mai multe fabrici de automobile din Europa și America de Nord riscă să fie închise în 2025

Fabrici auto fără emisii BMW Debrecen 2025

Mai multe fabrici de automobile din Europa și America de Nord se confruntă cu posibilitatea de a fi închise sau vândute în 2025 din cauza unor provocări precum supracapacitatea de producție, concurența prețurilor și presiunea tot mai mare exercitată de obiectivele privind emisiile și tarifele, potrivit unui raport al Gartner, o firmă de cercetare și consultanță.

 

Este de așteptat ca producătorii de automobile să reducă capacitatea de producție în aceste regiuni pe măsură ce industria se confruntă cu aceste probleme, în timp ce dominația Chinei pe piața vehiculelor electrice este de așteptat să crească, datorită progreselor sale în domeniul software și al electrificării.

Închiderea sau vânzarea de fabrici ar trebui să aibă loc în principal în țările cu costuri ridicate, unde presiunile politice și sociale vor intra în conflict cu creșterea concurenței, a declarat Pedro Pacheco, vicepreședintele departamentului de analiză al Gartner. Acesta a comparat situația cu o oală sub presiune, unde presiunea crescândă va forța producătorii auto să ia decizii mai pragmatice. Mărcile auto chineze ar putea achiziționa fabrici pentru a ocoli barierele comerciale sau ar putea înființa noi fabrici în țări europene cu costuri mai mici sau în regiuni de liber schimb precum Maroc și Turcia.

Îngrijorările cu privire la perturbările cauzate de normele Uniunii Europene privind emisiile de CO2 pentru 2025 au fost exprimate de Stefan Hartung, CEO al Bosch, care a îndemnat UE să evite penalizarea companiilor care nu își ating obiectivele privind emisiile. Ca răspuns la promovarea electrificării de către UE, industria auto europeană este în prezent în întârziere în ceea ce privește îndeplinirea obiectivelor sale privind vehiculele electrice pentru 2030 și 2035, potrivit lui Luc Chatel, președintele lobby-ului auto francez PFA. El a avertizat că industria ar putea recurge la creșterea artificială a vânzărilor de vehicule electrice prin reducerea vânzărilor de vehicule cu motor cu combustie.

În ciuda acestor provocări, Gartner preconizează că livrările globale de autobuze, autoturisme, furgonete și utilitare grele electrice vor crește cu 17% în 2025. Până în 2030, firma se așteaptă ca mai mult de 50% din toate modelele de vehicule vândute de producătorii auto să fie electrice. Pentru a face față acestei schimbări, producătorii auto tradiționali ar putea fi nevoiți să cumpere soluții software de la companii EV mai noi, să extindă cercetarea și dezvoltarea în centre tehnologice sau să formeze parteneriate cu firme tehnologice pentru a crea întreprinderi comune EV autofinanțate, potrivit lui Pacheco.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top