S-au inaugurt 13,7 kilometri de autostradă pe tronsoanele Ungheni – Ogra și Ogra – Iernut, care fac parte din Autostrada A3 Transilvania.
Anunțul a fost făcut de Comăania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Marți a avut loc recepția tronsonului Ungheni – Ogra, cu o lungime de 10,1 kilometri, iar miercuri, au fost predați încă 3,6 kilometri, care fac conexiunea între localitățile Ogra și Iernut.
Joi, la ora 15:00 cele două tronsoane au fost date în circulație. Acestea fac legătura între localitatea Ungheni, acolo unde se află și Aeroportul Târgu Mureș, de localitățile Ogra și Iernut, care erau conectate, până acum, prin Drumul Național 15, parte integrantă a Drumului European E60.
Citește și:
Aberații guvernamentale: vom avea trei autostrăzi între Moldova și Transilvania
Valoarea contractului Ungheni – Ogra s-a ridicat la 251.349.460,28 de lei, fără TVA. Lucrările au fost efectuate de Asocierea Strabag – SC Straco Grup. Pentru tronsonul Ogra – Iernut, lucrările au avut o valoare de 55.782.941,89 de lei fără TVA și a fost realizat de Asocierea Geiger Transilvania -Wilhem Geiger.
Un alt tronson de 6,5 kilometri al Autostrăzii A3 București – Ploiești, urmează să fie inaugurat în viitorul foarte apropiat. 3,3 kilometri unesc Șoseaua Petricani și Strada Popasului. Conexiunea dintre Șoseaua Popasului și Șoseaua de Centură, cu o lungime de 3,2 kilometri, a fost finalizată încă din 2015. Odată cu deschiderea acestui tronson, accesul pe autostrada București – Ploiești se va face și direct din oraș, nu numai din Centura Bucureștiului.
798 de kilometri de autostradă are România la ora actuală.