Salonul de la Frankfurt se apropie cu pași repezi, așa că Mercedes-Benz ne prezintă mândru cel mai nou copil din familia sa decapotabilă – S-Class Cabriolet.
Aerul noului S-Class Cabriolet este unul familiar, cel puțin din punct de vedere vizual, unde asemănările sunt evidente între varianta S-Class Coupe si cel Cabriolet, însă treaba se schimbă atunci când discutăm despre decapotarea automobilului. S-Class Cabrio beneficiază de un soft-top construit pe trei straturi de material, combinație ce asigură o izolație fonică, rezultând un nivel redus de zgomot în habitaclu, cât și de un sistem Aircap – un deflector de vânt adaugat special pentru a reduce turbulențele din habitaclu în momentele în care se merge cu autovehicolul decapotat.
Decapotarea se realizeaza în circa 20 secunde, la o viteza de maxim 60 km/h. Mai mult de atat, adaugarea soft-topului nu influențeaza aerodinamicitatea autovehicolului, conform declarațiilor producătorului, coeficientul aerodinamic situându-se undeva în jurul valorii de 0.29, față de 0.27 cât înregistreaza modelul Coupe.
Noul cabriolet va prelua doua motorizări existente deja pe fratele mai mare, S-Class Coupe, având astfel versiunea S 500 Cabrio cu un motor 4.7 L bi-turbo V8 – 455 CP/700 Nm, cât și S 63 AMG 4Matic 5.5 L bi-turbo V8, având un output total de 585 CP/900 Nm. S 500 Cabrio vine cu o cutie automata in 9 trepte de viteze – 9G-Tronic, cutie ce promite un consum de carburant scăzut la 8,5 l/100 km față de modelele concurenței – Bentley GT V8 Convertible 4.0 L bi-turbo V8 care necesită 11,1 l/100 km. Pentru versiunea 4Matic, disponibila cu S 63 AMG, există trei moduri de rulare – C (Controlled Efficiency), S (Sport) și M (Manual), alaturi de posibilitatea de ECO Start/Stop, opțiune disponibilă in modului C.
Tot în materie de tren de rulare, atât S 500 cât și S 63 AMG Cabrio sunt echipate cu un sistem de suspensii adaptive ADS Plus – iar în cazul S 63 AMG Cabrio, înălțimea poate fi modificată cu până la 30 mm atunci când terenul o cere, mașina revenind la setarea inițială odată cu apăsarea butonului Sport. S 63 AMG este prevăzut cu un set de jante AMG forjate de 19″ fabricate dintr-un aliaj ușor.
Printre detaliile noului S-Class Cabriolet regăsim si câteva noi tehnologii semnate Mercedes, precum AirScarf – modul de încălzire pasageri la nivelul gâtului, sistemul climatic Thermotronic, sistem pe două zone climatice, cu trei funcții de confort – ce acționează pe baza a 12 senzori si 18 actuatori, echilibrând temperatura din habitaclu în urma mai multor factori. Totodata, un alt detaliu important și deja existent in opționalele S-Class este pachetul Warmth Comfort, ce asigură încălzirea câtorva puncte cheie din interiorul autoturismului – cotiera centrala, cotierele din portiere cât și volan încălzit, aspect destul de important pentru un cabriolet.
Noul S-Class Cabriolet va fi prezentat la Frankfurt, începând cu 17 Septembrie, vânzarea efectivă începând din primăvara lui 2016.