Mândrie nemțească – Mercedes S-Class Cabriolet, pregătit pentru Frankfurt

Salonul de la Frankfurt se apropie cu pași repezi, așa că Mercedes-Benz ne prezintă mândru cel mai nou copil din familia sa decapotabilă – S-Class Cabriolet. 

Aerul noului S-Class Cabriolet este unul familiar, cel puțin din punct de vedere vizual, unde asemănările sunt evidente între varianta S-Class Coupe si cel Cabriolet, însă treaba se schimbă atunci când discutăm despre decapotarea automobilului. S-Class Cabrio beneficiază de un soft-top construit pe trei straturi de material, combinație ce asigură o izolație fonică, rezultând un nivel redus de zgomot în habitaclu, cât și de un sistem Aircap – un deflector de vânt adaugat special pentru a reduce turbulențele din habitaclu în momentele în care se merge cu autovehicolul decapotat. 

Decapotarea se realizeaza în circa 20 secunde, la o viteza de maxim 60 km/h. Mai mult de atat, adaugarea soft-topului nu influențeaza aerodinamicitatea autovehicolului, conform declarațiilor producătorului, coeficientul aerodinamic situându-se undeva în jurul valorii de 0.29, față de 0.27 cât înregistreaza modelul Coupe. 

Noul cabriolet va prelua doua motorizări existente deja pe fratele mai mare, S-Class Coupe, având astfel versiunea S 500 Cabrio cu un motor 4.7 L bi-turbo V8 – 455 CP/700 Nm, cât și S 63 AMG 4Matic 5.5 L bi-turbo V8, având un output total de 585 CP/900 Nm. S 500 Cabrio vine cu o cutie automata in 9 trepte de viteze – 9G-Tronic, cutie ce promite un consum de carburant scăzut la 8,5 l/100 km față de modelele concurenței – Bentley GT V8 Convertible 4.0 L bi-turbo V8 care necesită 11,1 l/100 km. Pentru versiunea 4Matic, disponibila cu S 63 AMG, există trei moduri de rulare – C (Controlled Efficiency), S (Sport) și M (Manual), alaturi de posibilitatea de ECO Start/Stop, opțiune disponibilă in modului C. 

Tot în materie de tren de rulare, atât S 500 cât și S 63 AMG Cabrio sunt echipate cu un sistem de suspensii adaptive ADS Plus – iar în cazul S 63 AMG Cabrio, înălțimea poate fi modificată cu până la 30 mm atunci când terenul o cere, mașina revenind la setarea inițială odată cu apăsarea butonului Sport. S 63 AMG este prevăzut cu un set de jante AMG forjate de 19″ fabricate dintr-un aliaj ușor.

Printre detaliile noului S-Class Cabriolet regăsim si câteva noi tehnologii semnate Mercedes, precum AirScarf – modul de încălzire pasageri la nivelul gâtului, sistemul climatic Thermotronic, sistem pe două zone climatice, cu trei funcții de confort – ce acționează pe baza a 12 senzori si 18 actuatori, echilibrând temperatura din habitaclu în urma mai multor factori. Totodata, un alt detaliu important și deja existent in opționalele S-Class este pachetul Warmth Comfort, ce asigură încălzirea câtorva puncte cheie din interiorul autoturismului – cotiera centrala, cotierele din portiere cât și volan încălzit, aspect destul de important pentru un cabriolet. 

Noul S-Class Cabriolet va fi prezentat la Frankfurt, începând cu 17 Septembrie, vânzarea efectivă începând din primăvara lui 2016. 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top