Mărcile premium-sport, avantajate de decizia de a utiliza e-combustibili după 2035

ferrari - BR20-1 sport

Acceptarea utilizării e-combustibililor după 2035 permite mărcilor auto cu vehicule sport să păstreze în gamă mașini cu motoare termice. Ferrari și Porsche sunt doar două dintre brandurile avantajate.

Directorul general al constructorului premium-sport italian Ferrari a salutat planurile de a excepta autoturismele care utilizează e-combustibili de la planificata interzicere a comercializării în UE a autoturismelor care utilizează motoare pe combustie din 2035.

Această decizie va da producătorului italian de automobile sportive „o mai mare libertate în ceea ce priveşte schema de producţie”, a spus CEO-ul de la Ferrari, Benedetto Vigna.

Ferrari, producător renumit pentru automobilele sale cu puternice motoare alimentate cu benzină, a început deja să producă automobile de tip plug-in hybrid şi a anunțat că va lansa primul său automobil complet electric în anul 2025. Vigna a spus că noul model electric va fi „o maşină unică”, dar nu a oferit alte detalii precizând că păstrarea secretului face parte din reţeta firmei.

Benedetto Vigna a declarat și că se aşteaptă ca preţul e-combustibililor să scadă în următorii ani, pe măsură ce vor fi dezvoltate tot mai multe facilități de producție, adăugând că Ferrari are de gând să îşi menţină planurile de electrificare.

Și grupul german Volkswagen AG a apreciat că soluţia de compromis la nivel european privind e-combustibilii va ajuta cel mai mare producător european de automobile să dezvolte modele sportive precum Porsche 911.

„În opinia noastră e-combustibilii sunt un produs util pentru actuala flotă de motoare cu combustie. Combustibilii ecologici din energii regenerabile contribuie la o mobilitate sustenabilă, acordul dând producătorilor şi, mai ales, consumatorilor o perspectivă clară pentru planificare”, au menționat oficialii Volkswagen.

Eforturile Volkswagen în domeniul combustibililor sintetici au în vedere în primul rând divizia de automobile sportive Porsche AG, care nu intenţionează să producă o versiune plug-in a modelului 911. Directorul general al mărcilor Volkswagen şi Porsche, Oliver Blume, a fost criticat anul trecut după ce, la un eveniment intern, s-a lăudat că a făcut lobby cu succes pentru includerea combustibililor ecologici în acordul de coaliţie al noului guvern de la Berlin.

– Alianța condusă de Germania ar putea forța Comisia Europeană să accepte utilizarea de e-combustibili după 2035

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top