Profitabilitatea BMW a suferit un declin puternic în trimestrul al treilea, coborând la cel mai scăzut nivel din ultimii patru ani. Parametrul cheie al profitabilității companiei, marja de producție auto, a scăzut la 2,3%, cu mult sub obiectivul său de cel puțin 6% pentru 2024. Aceasta marchează cea mai scăzută marjă din T2 2020, în timpul vârfului pandemiei.
Profitul operațional pentru acest trimestru a scăzut cu 61%, la 1,7 miliarde euro, comparativ cu 4,4 miliarde euro în aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile au scăzut, de asemenea, cu 16%, la 32,4 miliarde de euro, în mare parte din cauza cererii reduse din China și a impactului unei rechemări costisitoare. BMW și-a confirmat perspectivele pentru întregul an, preconizând o scădere semnificativă a veniturilor și livrări de vehicule ușor mai puține decât în anul precedent, cu o marjă preconizată de producție auto între 6 și 7 procente.
Directorul financiar al BMW, Walter Mertl, a rămas optimist, declarând că, în ciuda provocărilor, compania este pe cale să își îndeplinească obiectivul de flux de numerar liber pentru 2024. Acesta a adăugat că livrările mai mari și un mix de produse mai bun în trimestrul al patrulea ar trebui să contribuie la susținerea câștigurilor. Cu toate acestea, compania a trebuit să își ajusteze previziunile după o rechemare în service cauzată de un sistem de frânare defect de la furnizorul Continental. Rechemarea, care a afectat până la 1,5 milioane de vehicule, a condus la un provizion de 1 miliard de euro pentru a acoperi costul reparațiilor și a oprit livrările mai multor modele high-end.
Rechemarea, împreună cu reducerea vânzărilor de vehicule și creșterea nivelului stocurilor, a contribuit la un flux de numerar liber negativ de 2,48 miliarde de euro în trimestrul al treilea. BMW își propune să reducă stocurile în ultimul trimestru și vizează în continuare un flux de numerar liber anual de peste 4 miliarde de euro.
Vânzările din China, cea mai mare piață a BMW, au fost deosebit de slabe, scăzând cu 30% în al treilea trimestru, pe măsură ce cheltuielile de lux au scăzut și producătorii auto locali, precum BYD, au oferit alternative mai ieftine. BMW și rivalul Mercedes-Benz s-au străduit să țină pasul cu BYD, care a înregistrat o creștere puternică cu gama sa de vehicule complet electrice și plug-in hybrid.
În ciuda acestor provocări, vânzările de vehicule electrice ale BMW au arătat unele promisiuni. Livrările de vehicule electrice precum sedanul i4 și SUV-ul iX1 au crescut cu 10 procente de la an la an. În schimb, Mercedes-Benz a înregistrat o scădere de 31% a livrărilor sale en-gros de vehicule electrice în aceeași perioadă.