Noul Ghibli reprezinta moment hotarator in istoria Maserati. Prezentat la Salonul Auto de la Shanghai la doar cateva luni dupa noul Quattroporte, Ghibli va permite brandului Maserati sa ofere, in acelasi timp, doua berline in patru usi pentru prima data in istoria sa.
Ghibli este, mai scurt, mai usor, mai putin costisitor si mult mai dinamic decat nava amiral Quattroporte si reprezinta un punct forte al programelor Maserati ce prevad productia a 50.000 unitati pe an pana in anul 2015.
Ambele versiuni ale gamei pe benzina asigura performante ridicate multumita motorului V6 twin-turbo de 3.0 litri. Mai mult, aceasta berlina sport de lux a segmentului E poate fi echipata cu tractiune spate sau cu tractiune integrala.
Ghibli are la baza o filosofie mai sportiva decat cea a modelului Quattroporte, iar versiunea cea mai puternica, Ghibli S, ofera o putere de 301 kW (410 CP), accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5.0 secunde si atinge o viteza maxima de 284 km/h.
Ghibli este primul autoturism Maserati din istorie ce este alimentat de un motor diesel. Propulsorul turbo V6 asigura sunetul, rafinamentul si placerea de a conduce specifice Maserati si ofera, in acelasi timp, un consum de combustibil mai mic de 6 litri la 100 km in formula NEDC. Ghibli diesel va fi si primul Maserati cu tehnologie Start-Stop.
Cu modelul mai mare Quattroporte are in comun arhitectura, inclusiv siguranta la impact, sasiul, schema suspensiilor si propulsoarele, desi este mai usor cu 50 kg, mai scurt cu 173 mm si cu 291 mm per total.
Echipa de design Ghibli a avut sarcina dificila de a produce o berlina care sa evidentieze cele mai dinamice caracteristici prin intermediul unei personalitati agresive, dar care sa mentina, in acelasi timp, elemente de legatura vizibile cu modelul Quattroporte.
Silueta caroseriei reflecta stilul coupé al berlinei in patru usi, in timp ce calandrul si farurile modelului Ghibli sunt caracterizate de linii sinuoase. Calandrul se inspira de la actualul model GranTurismo si face trimiteri catre modelul clasic A6 GCS al anilor ’50.
Este pastrat si montantul spate caracteristic marcii Maserati, unul din elementele principale ce confera autoturismului aspectul de coupé si ce are logoul clasic Saetta Maserati, perpetuand traditia inceputa in anul 1963.
Partea laterala este dominata de linia subtire ce porneste de la traditionalele prize de aer Maserati localizate in spatele rotilor fata si se termina la grupurile optice spate.
In habitaclu, Ghibli se distinge in mod clar de Quattroporte. Designul specific al plansei de bord se potriveste perfect cu caracterul mai sportiv si mai tanar, insa fara a renunta la luxul asteptat de la un Maserati. Ghibli ofera un design sportiv combinat cu spatiul asteptat de la o berlina Maserati.
Ghibli, Ghibli S, Ghibli S Q4 si Ghibli Diesel sunt echipate cu o cutie de viteze automata cu opt rapoarte ce garanteaza performante extraordinare, pentru un confort neintrerupt cu schimbarea rapida a treptelor de viteza si accelerare rapida.
Toate modelele Ghibli asigura o manevrabilitate extraordinara datorita distribuirii echilibrate a greutatii, suspensiilor fata cu doua brate oscilante si suspensiilor spate de ultima generatie cu cinci articulatii. Astazi, disponibilibatea tractiunii integrale creste si siguranta si certitudinea ca pot fi abordate orice fel de conditii meteorologice.
Autoturismul impune si standarde noi in ceea ce priveste calitatea in fiecare aspect, de la design, dezvoltare, productie pana la verificarile proceselor. A fost produs intr-o locatie noua, unde maiestria traditionala Maserati se combina cu utilizarea tehnologiilor avangardiste ce pot garanta o calitate excelenta datorita verificarii chiar si celor mai mici detalii.
Ghibli intra pe piata autoturismelor sportive premium din segmentul E avand un avantaj important in ceea ce priveste calitatea si extraordinara maiestrie: detalii ale habitaclului, ce includ caracteristici de lux precum ecran Maserati Touch Control, pedalier reglabil, camera pentru deplasarea in marsarier, tapiterie din piele Poltrona Frau si sistem audio Bowers & Wilkins cu 15 difuzoare, precum si WiFi WLAN si compatibilitate cu cele mai moderne telefoane mobile. Credit foto: Dragos Savu/AutoItalia