Maserati MC20 va fi prezentat în toamna lui 2020 și au început să apară primele detalii tehnice.
Din cauza epidemiei de coronavirus, lansarea noului model sport Maserati MC20 a fost amânată din mai până în septembrie.
Numele MC20 vine de la Maserati Corse iar 20 de la 2020, anul în care începe o nouă eră la Maserati. Cu acest model, Maserati vrea să revină și în lumea curselor.
Maserati MC20 este construit pe platforma lui Alfa 4C. Alfa 4C a fost o operă de tehnologie dar din punct de vedere comercial a fost un eșec.
Mașina avea o structură de siguranță din fibră de carbon dar sub brandul Alfa mașina nu se putea la un preț suficient de mare pentru a acoperi costurile mari de producție. În plus motorul turbo cu numai 4 cilindri și 240 CP nu îi oferea performanțe suficiente să se bată cu Porsche Cayman.
Astfel, grupul FCA a găsit soluția de a utiliza această platformă pentru brandul de lux Maserati care joacă în altă ligă de preț.
Deși primele bănuieli erau că un V6 e prea voluminos pentru a încăpea în poziție centrală în strcutra lui Alfa 4C se pare că cei de la Maserati au rezolvat probleme.
Maserati MC20 va avea un motor V6 twin-turbo de 3 litri complet nou care nu are nicio legătură cu actualul V6 de 2,9 litri de la Alfa Giulia Quadrifoglio. Transmisia pe roțile din spate va fi asigurată de o cutie automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte.
Motorul V6 twin turbo ar urma să furnizeze în jur de 600 CP în Maserati MC20 ceea ce îi va permite să joace în aceeași ligă cu Aston Martin Vantage sau Ferrari Roma.
În ceea ce privește gama de modele, Alfieri este mort. Conceptul era prea apropiat de Gran Coupe/Gran Cabrio.
Noul Maserati MC20 se va produce la uzina din Modena, acolo unde s-a produs și Alfa 4C.
Maserati va dezvolta o nouă platformă modulară pentru viitoarele Gran Coupe (2021), Gran Cabrio (2022), Quattroporte (2022) și Levante (2023).
Citește despre planul viitoarelor modele Maserati