O analiză Autovit cu privire la accesările site-ului propriu, cea mai mare platformă online pentru tranzacții cu vehicule, arată ce își doresc românii atunci când caută o mașină second-hand.
Conform raportului Autovit, care ia în calcul datele Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGCPI), „sectorul auto local a înregistrat un bilanț impresionant la finalul lui 2024, cu peste 1,2 milioane de tranzacții realizate”, aici fiind incluse peste peste 151.000 de mașini noi, 344.486 de mașini second-hand din import și 710.000 de vehicule reînmatriculate.
În acest context, platforma online Autovit a înregistrat 253.252 de noi anunțuri în întreg anul 2024, reprezentând un plus de 9,3% față de 2023. Totodată, valoarea totală a mașinilor puse la vânzare site a depășit 4,7 miliarde de euro, marcând o creștere cu aproximativ 9% față de anul anterior.
Raportul la final de an al platformei online arată că „preferințele românilor în materie de mărci auto rămân constante, cu Volkswagen și BMW în topul clasamentului, acestea remarcându-se cu peste 33.000 de anunțuri fiecare (13% din total). Mercedes-Benz se numără și în 2024 printre cele mai populare mărci puse la vânzare, înregistrând peste 25.000 de oferte (10%), urmat de Audi și Ford, cu peste 21.000 (9%) și respectiv 15.000 de oferte (6%) disponibile în platformă”.
Din perspectiva vizualizărilor BMW a dominat clasamentul cu peste 25 de milioane de accesări (16% din total), următoarele poziții fiind deținute de Mercedes-Benz, Volkswagen și Audi, fiecare acumulând între 16 și 18 milioane de vizualizări. Skoda a reușit să atragă atenția utilizatorilor și completează Top 5 cu peste 8 milioane de vizionări.
În ceea ce privește modelele specifice, Volkswagen Golf, Volkswagen Passat și Skoda Octavia ocupă primele locuri în ofertele dealerilor, cu peste 7.000 de anunțuri fiecare (3% din total). BMW Seria 5 și Seria 3 s-au remarcat, la rândul lor, cu peste 6.000 de anunțuri fiecare, ocupând în același timp primele locuri la capitolul vizualizări (peste 10 milioane cumulat). Volkswagen Golf a rămas în atenția utilizatorilor, cu peste 4 milioane de accesări, alături de Audi A4 și Skoda Octavia, fiecare înregistrând peste 3 milioane de vizualizări.
Pe lângă cele mai oferite sau căutate mărci și modele, Autovit notează și că SUV-urile au continuat și anul trecut să câștige teren, reprezentând 37% din totalul anunțurilor de pe platformă, comparativ cu 34% în 2023.
În privința tipului de motorizare, oferta de autoturisme diesel a scăzut cu 4%, dar și-a menținut supremația cu 63% din totalul anunțurilor. O creștere notabilă a fost înregistrată de modelele plug-in hybrid, care au înregistrat un avans de 3% în numărul ofertelor și de 4% în vizualizări.
Profilul cumpărătorului român de vehicule second-hand este completat de Autovit ca având o preferință clară pentru mașinile fabricate în perioada 2019 – 2020, acest segment generând 22% din totalul vizualizărilor și reprezentând 18% din ofertele dealerilor.
Din perspectiva prețurilor vehiculelor prezentate în platformă cel mai mare interes a fost pentru autoturisme cuprinse între 10.000 și 25.000 de euro, această categorie acumulând 41% din totalul accesărilor și 39% din cel al anunțurilor.
Segmentul pieselor auto a înregistrat o evoluție spectaculoasă în 2024, valoarea acestora depășind 600 de milioane de euro, cu 84% mai mult decât în 2023.
În total, platforma a găzduit peste 2,4 milioane de anunțuri pentru piese auto, mărcile cele mai bine reprezentate fiind Volvo, Volkswagen, BMW, Audi și Nissan.
Autovit.ro este cea mai mare platformă online din România destinată vânzării și cumpărării de mașini noi și second-hand, cu trei milioane de vizitatori lunar și peste 1.000 de comercianți auto care îi folosesc serviciile.