O analiză JATO Dynamics cu privire la înmatriculările de mașini în Europa în luna iunie arată că reculul pieței europene a angrenat, pentru prima dată după doi ani, electricele și hibridele plug-in.
Conform raportului JATO Dynamics, luna trecută a fost cea mai slabă lună iunie a pieței auto europene din 1993 până acum. În cele 27 de state analizate au fost înmatriculate în total doar 1.054.807 autoturisme, în scădere de la 1.268.508 în iunie 2021.
Conform lui Felipe Munoz, analist al JATO Dynamics, acest recul important a avut loc și pentru că SUV-urile și mașinile electrice, de obicei motoare de creștere pentru întreaga piață europeană, au înregistrat și ele scăderi.
Deși încă dețin 49,5% din piața europeană a autoturismelor, SUV-urile au înregistrat în iunie o scădere cu 7% față de aceeași lună din 2021, ceea ce a dus la un recul de 4% pe întregul semestru întâi al anului.
La fel, mașinile electrificate – 100% electrice și hibride cu încărcare la priză (plug-in) – au înregistrat o scădere cu 8% până la doar 215.000 de unități. Din acest total, 62% au fost mașini 100% electrice, iar restul de 38% hibride cu încărcare la priză. Reculul din iunie este primul după cel de 17% din aprilie 2020, atunci când pandemia a afectat cel mai puternic piața auto.
Scăderea cererii de vehicule electrificate a afectat în special mărci precum Tesla, Volkswagen, Renault, Audi, Skoda sau Ford, în timp ce BMW, Mercedes-Benz, Peugeot, Hyundai, Kia, Fiat și Cupra au înregistrat creșteri.
În acest context, cele mai mari vânzări din Europa au fost înregistrate în iunie de modelele Peugeot 208 (24.488 unități), Dacia Sandero (24.299 unități) și Opel Corsa (19.679 unități).
În cazul mașinilor hibride cu încărcare la priză, mașinile de pe podiumul lunii iunie au fost Ford Kuga (3.952 unități), Kia Sportage (2.881 unități) și Cupra Formentor (2.833 unități).
Segmentul mașinilor 100% electrice a fost dominat luna trecută de Tesla Model Y (16.687 unități), Fiat 500e (7.269 unități) și Tesla Model 3 (6.176 unități).