Ministerul Transporturilor a publicat astăzi varianta finală a Master Planul de autostrăzi, care prevede realizarea a 1.300 de kilometri de autostradă, în valoare totală de 13 miliarde de euro.
Proiectele de autostradă incluse în Master Plan sunt: Sibiu – Brașov, Comarnic – Brașov, Ploiești -Comarnic, Gilău – Borș, Pitești – Craiova, Brașov – Bacău, Pitești –Sibiu, Bacău – Pașcani, Târgu Neamț – Ungheni, Târgu Mureș – Târgu Neamț.
Potrivit planului, cea mai scumpă autostradă este Târgu Mureș – Târgu Neamț, pentru care a fost calculat un preț 2,9 miliarde de euro, în timp ce autostrada mult mai importantă Sibiu – Pitești ar urma să coste 1,6 miliarde de euro.
Este hilar să constatăm că autostrăzile care leagă Moldova de restul țării și România de Rep. Molodovca ar urma să coste peste 5 miliarde de euro, în timp ce autostrăzile cruciale pentru economia României cum sunt Pitești-Sibiu (axa Est-Vest care ar completa ruta Constanța-Arad) și Pitești-Craiova crucială pentru decizia Ford de a construi un al doilea model Ford în România ar costa la jumătate adică doar 2.5 miliarde de euro.
Iată în continuare costurile de construcție prevăzute pentru autostrăzi:
Sibiu-Brașov – 816 milioane de euro, cu un cost per kilometru de 6-7 milioane de euro, în funcție de tronson
Comarnic-Brașov – 997 milioane de euro, cu un cost mediu per kilometru cuprins între 7 și 21 de milioane de euro
Ploiești-Comarnic – 306 milioane de euro, cu un cost per kilometru de 6 milioane de euro
Gilău- Borș – 1,3 miliarde de euro, cu un cost per kilometru cuprins între 3,7 și 10 milioane de euro
Pitești-Craiova – 899 milioane de euro, cu un cost per kilometru de circa 7 milioane de euro
Brașov-Bacău – 1,8 miliarde de euro, cu un cost per kilometru cuprins între 6 milioane de euro și 15,7 milioane de euro
Pitești-Sibiu – 1,6 miliarde de euro, cu un cost per kilometru cuprins între 6 și 18 milioane de euro
Bacău-Pașcani- 485 milioane de euro, cu un cost per kilometru de circa 6 milioane de euro
Târgu Neamț-Ungheni – 1,12 miliarde de euro, cu un cost per kilometru cuprins între 7,7 și 9,5 milioane de euro
Târgu Mureș-Târgu Neamț- 2,9 miliarde de euro, cu un cost per kilometru cuprins între 9,1 și 19,7 milioane de euro
În plan este inclusă și varianta de ocolire a Bucureștiului, pentru care a fost calculat un cost de 1,3 miliarde de euro, cu un cost per kilometru în valoare de 13,1 milioane de euro.
2 thoughts on “Master planul de autostrăzi a fost finalizat”
De ce anume este “hilar” ca autostrada care leata Moldova de restul tarii costa 5 miliarde?
Hilar este ca investiile in infrastructura in jumatatea de est a tarii sunt de cel putin 10 ori mai mici decat in jumatatea de vest.
Asta este hilar.
buna ziua,
este hilar pentru ca prioritatea numarul zero trebuie sa fie axa est-vest Constanta-Arad care leaga Marea Neagra de Europa. noi nu vom avea niciodata 13 miliarde de euro sa construim tot ce scrie in acest master plan. putinele resurse trebuie alocate pentru prioritatea maxima. Autostrada Targu Mures Targu Neamt cost 2,9 miliarde de euro fata de numai 1,6 miliarde eurto pt Pitesti-Sibiu.
Sigur ca trebuie sa legate toate zonele tarii, dar guvernele nu au alocat 13 miliarde pentru autostrazi in 20 de ani, cum o sa aloce acum aceasta suma pt urmatorii 7-8 ani? Iar guvernul nu e interesat sa ia bani de la UE pt ca atunci se fura mai greu deoarece sunt controale mai stricte.