Mazda 6 a adus constructorul din Hiroshima mai aproape de statutul premium, iar recentul face lift a revizuit câteva aspecte necesare ridicării acestui model la standardele auto impuse.
- Comportament dinamic placut
- design atragator
- Taxe mari pentru propulsorul de 2.2 l
- putine dotari standard
Exteriorul integrează noua grilă frontală a gamei, iar farurile şi stopurile au fost retuşate pentru a accentua sportivitatea. Tot pentru un aspect cât mai dinamic au fost create jante de 17 şi 18” cu un aspect special, tridimensional. Gama de culori disponiblă pentru acest model a fost îmbogăţită cu patru noi nuanţe, două rezervate acestui model şi două valabile pentru toată linia de modele.
Interiorul a primit câteva elemente cromate şi noi materiale pentru bord, precum şi noi modele de tapiţerie. Suspensia a fost revizuită pentru a reduce zgomotele ce pătrund în habitaclu, fără a fi neglijată manevrabilitatea sau stabilitatea. În premieră a fost introdusă funcţia de asistenţă la urcare (HLA) ce va uşura plecarea din rampă. În momentul în care autovehiculul se află în rampă sistemul calculează gradul de înclinare prevenind prin frânare automată deplasarea în spate.
Pe ansamblu, atmosfera din habitaclu este una aproape de premium. Pasagerii nu se pot plânge de spaţiu, designul bordului nu s-a demodat, iar confortul este la înălţime. Chiar şi sonorizarea semnată Bose este un atu pentru mulţi potenţiali clienţi. Am ţinut să menţionez acest lucru pentru că am condus recent un autoturism cu un preţ de achiziţie de aproape 50.000 euro, iar sistemul audio al maşinii în cauză părea o dotare de genul preechipare radio şi antenă în comparaţie cu cel de la Mazda 6.
Motorizări Euro 5
Motorizările disponibile pentru Mazda 6 respectă normele de poluare Euro 5, iar pentru fanii diesel există varianta 2,2l MZR-CD, ce este oferită în trei trepte de putere, de la 129 la 180 CP, prima regăsindu-se şi la modelul testat de noi. Sincer, eram sceptic asupra celor 129 CP şi felul în care aveau să se comporte, dar am fost plăcut surprins încă din primele sute de metri parcuse.
Primele două trepte de viteză sunt mai „scurte”, fapt ce favorizează demarajul. Motorul răspunde în timp real la acceleraţie doar după ce turaţia trece de 1.800 rpm, dar rularea sub această valoare nu are ca efect secundar trepidaţii nedorite. Depăşirile la drum lung nu sunt o problemă, aşa cum este nici condusul în mediul urban. Aici, datorită rapoartelor lungi ale treptelor superioare de viteză, te poţi deplasa fără a schimba prea des vitezele. Adică poţi rula în treapta a treia şi la 30 km/h şi la 70.
Din punct de vedere dinamic, modelul a rămas orientat spre sportivitate. Spun asta pentru că direcţia este comunicativă iar frâna şi acceleraţia uşor dozabile. Da, dozabile, chiar dacă vorbim de 129 CP, pentru că nu trebuie să vă gândiţi la trasă ideală sau la sub/supravirare, ci doar la moto-ul Zoom-Zoom al companiei, ce înseamnă și implicarea în condus.
Date tehnice: | Mazda 6 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.2 CD |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1480/2065 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4735/1795/1440 |
Ampatament | 2725 |
Volum portbagaj [l] | 505 (1095) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.2 CD |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2184 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 95(129)/3500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 310/1800 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 195 |
0-100 km/h [s] | 10.6 |
Consum urban/extra/mixt | 7/4.7/5.5 |
Emisii CO2 [g/km] | 139 |