Au trecut deja 5 ani peste a doua generație. Dar japonezii se pregătesc s-o împrospăteze. Aspect retușat, conectivitate îmbunătățită, ținută de drum de top și un confort la rulare ameliorat. Asta aduce nou Mazda CX-5 facelift, model 2022.
Mașina asta a fost frumoasă și plăcută la condus întotdeauna. Lipsurile sale erau, mai degrabă, de detaliu. Tocmai de aceea, Mazda nu a ”reparat” decât anumite aspecte de finețe.
Acum, toate blocurile optice au fost retușate. Calandrul este mai amplu desenat, pentru a accentua efectul 3D. Iar în gama de culori a apărut o nouă nuanță, Zircon Sand (foto).
Mazda CX-5 facelift: design retușat
Există trei niveluri de echipare, care se diferențiază la design. Primul, Newground (foto), aduce un element argintiu la baza barelor de protecție și pe praguri. Grila are accente verde lime, oglinzile sunt negre, iar jantele bi-colore au 19 inchi. La interior, există tapițerie din piele, iar cusăturile și gurile de ventilație sunt verde lime.
Al doilea, Homura, aduce accente sport. Finisajele exterioare sunt în negru lucios, jantele pe 19 inchi sunt vopsite în negru metalizat, iar calandrul are accente roșii. La interior vine cu o combinație de piele neagră și cusături roșii.
În sfârșit, Takumi Plus, propune cel mai simplu exterior. O singură culoare, jante pe 19 inchi argintii și o eleganță tipică mărcii. La interior, combinația de piele Nappa și lemn natural este cea mai rafinată din gamă.
Modificări tehnice
Dar schimbările nu sunt doar de ordin estetic. De exemplu, inginerii au adăugat un selector pentru moduri de rulare. Astfel, șoferul poate alege cei mai potriviți parametri pentru fiecare situație de condus, dintr-o singură atingere. Sistemul poartă numele Mi-Drive și, la versiunile cu tracțiune integrală, are inclusiv un mod Off-Road.
Sistemul multimedia este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, iar DAB+ este disponibil pe toată gama. Poți încărca telefonul wireless, de-acum.
Structura caroseriei, scaunele și suspensia sunt și mai bine îngemănate. Astfel, confortul la rulare și zgomotul generat pe suprafețe rugoase sunt ameliorate. Totodată, a fost integrat și sistemul G-Vectoring Plus, care ameliorează stabilitatea pe viraje, iar direcția a fost recalibrată.
➡ Skyactiv-X vs Skyactiv-G 💡
Podeaua portbagajului a coborât la nivelul barei spate. Astfel, se facilitează încărcarea bagajelor. Echiparea Newground primesc podea impermeabilă la portbagaj.
Pachetul de asistență a primit sistem de rulare autonomă în blocaje. Astfel, la ambuteiaje, mașina accelerează, oprește și păstrează direcția singură. Luminile LED adaptive distribuie mai bine fasciculul luminos.