Mazda pregătește înlocuirea SUV-ului compact CX-5 cu un SUV-Coupe numit CX-50 construit pe noua platformă cu transmisie spate.
Se pare că Mazda are în plan să schimbe toate denumirile vechilor modele. În acest sens, Mazda a înregistrat la Oficiul European de brevete toate denumirile de la CX-10 la CX-90.
Pe 15 noiembrie 2019 a înregistrat sub numărul 018090294 denumirea CX-50 la clasa 12 destinată denumirii vehiculelor.
Revista germană Auto motor und Sport informează că există șanse mari ca pe lângă noua Mazda 6 și CX-9 (sau CX-90), Mazda să ofere și un crossover bazat pe noua platformă large Architecture, care înseamnă tracțiune spate sau integrală i-Active și motoare cu 4 și 6 cilindri în linie. Noua platformă permite și adaptarea unei propulsii Plug-In Hybrid.
Noul crossover s-ar putea numi Mazda CX-50 și va avea în versiunea de top motoare cu 6 cilindri în linie. În Japonia, CX-50 va avea un motor Sky-Active X de 3 litri mild hybrid iar în domeniul diesel ar putea exista Sky Active D.
În plan mai sunt două motoare pe benzină de 2,5 litri cu 187 și 226 CP și un diesel mai mic. Motoarele sunt cuplate la noua transmisie automată cu 9 trepte.
Nu este clar dacă Mazda CX-50 va fi oferită doar ca SUV coupe în locul lui Mazda CX-5 sau vor exista două modele – un SUV clasic și un SUV coupe.
Actualul CX-5 a fost lansat în 2017 și ciclul său de viață ar trebui să se încheie în 2024.
Cert este un lucru. Mazda vrea să joace într-o ligă premium. tehnologiile de top și calitatea foarte bună a fabricației le dă dreptul japonezilor să spere la mai mult.
În ceea ce privește designul ne așteptăm ca CX-50 să se orienteze după CX-30 cu un plafon mai curbat la versiunea coupe, faruri LED și mai înguste și o nouă grilă.
Astfel, pe noua platformă Large Architecture, Mazda va construi noua Mazda 6, SUV-ul de clasă medie/mare CX-90, viitorul CX-50 în versiune SUV coupe și eventual SUV clasic și în plan este și un model mai mare decât MX-5.