Cel mai mare model pe care Mazda îl oferă în Europa, CX-80, a fost prezentat oficial. Vine cu trei rânduri de scaune distribuite în ampatamentul de peste trei metri și cu gama de motoare de la CX-60.
Cel mai mare model care se va afla în oferta Mazda Europe, CX-80, are o lungime de aproape 5 metri, fapt care o plasează în segmentul SUV-urilor mari, alături de BMW X5, Audi Q7 și VW Touareg, printre alți concurenți. Lungimea caroseriei a permis adoptarea unei configurații cu șase locuri, distribuite pe trei rânduri. Astfel, pe rândul al doilea sunt două scaune individuale (captain seats). Ele pot avea o consolă între ele, sau un culoar care să conducă la locurile din ultimul rând. Acestea sunt, de asemenea, două scaune individuale, care, însă, se rabatează în două poziții.
Sistemul multimedia are integrat control vocal Alexa, un sistem de navigație cu conectivitate online și un sistem Trailer Hitch View. Acesta din urmă permite poziționarea precisă a mașinii pentru cuplarea remorcii.
Sisteme de propulsie pentru CX-80
Încă de la lansare, cele două sisteme de propulsie de pe CX-60 vor fi disponibile și pe CX-80. e-Skyactiv PHEV dezvoltă o putere maximă de 327 cai și un cuplu de 500 Nm. Accelerează până la 100 km/h în 6,8 s și poate rula 60 km fără emisii. e-Skyactiv D este un diesel cu 6 cilindri în linie, produce 254 CP și poate atinge suta în 8,4 s. Consumul mediu WLTP este de 5,7-5,8 l/100 km. Ambele propulsoare vin în combinație cu transmisia automată cu 8 rapoarte și cu sistem de tracțiune integrală.
Suspensia pe spate este de tip multilink, în timp ce reglarea tracțiunii integrale trimite cuplul preponderent pe puntea spate. Astfel, la limită, CX-80 promite o dinamică accentuată. Când e nevoie, mașina poate tracta până la 2500 kg.
Precomenzile pentru nava amiral vor începe în luna mai. În reprezentanțe, CX-80 va apărea în toamnă. Prețurile încep de la 55.990 euro pentru PHEV și de la 56.990 pentru diesel.