Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV cu motor Wankel a debutat oficial

Mazda MX-30 R-EV

Mazda a prezentat oficial versiunea plug-in hybrid a modelului MX-30 ce utilizează un motor termic Wankel rotativ de 830 cmc pe post de generator.

Așa cum a promis, Mazda mărește gama modelului electric MX-30 cu o versiune cu range extender. Numită MX-30 e-Skyactiv R-EV, această versiune beneficiază și de încărcare la priză, dar, mai important, readuce motorul Wankel pe piață. Mazda a renunțat acum 11 ani să mai folosească acest tip de motor pe benzină, dar îl readuce acum într-o versiune de 830 cmc care va fi folosită ca generator de curent.

Mazda MX-30 R-EV

Motor Wankel de 830 cmc

Mazda spune că nu există conexiune mecanică între motorul termic al modelului MX-30 R-EV și trenul de rulare. Sistemul folosește un motor electric și o baterie de 17.8 kWh pentru un total de 170 CP. În mod pur electric, noul model are o autonomie de 85 kilometri. Rezervorul de carburant are o capacitate de 50 litri, iar autonomia totală este de 600 kilometri.

Mazda MX-30 R-EV

Bateria are nevoie de aproximativ 50 minute dacă este încărcată la un wallbox AC de 11 kW sau de 25 minute la o stație de 36 kWh. Cel de la volan poate alege între trei moduri de rulare: Normal, EV sau Charge.

La lansare, modelul este disponibil și într-o ediție specială numită Edition R ce poate fi comandată în culoarea exterioară Jet Black, plafon negru, dar cu elemente accentuate în nuanța Maroon Rouge. La interior, tetierele au fost embosate cu logo-ul R-EV și Edition R.

Mazda MX-30 R-EV

Noul model cu încărcare la priză și motor Wankel poate fi comandat pe o serie de piețe din Europa.

Via Mazda

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top