Mazda a prezentat oficial versiunea plug-in hybrid a modelului MX-30 ce utilizează un motor termic Wankel rotativ de 830 cmc pe post de generator.
Așa cum a promis, Mazda mărește gama modelului electric MX-30 cu o versiune cu range extender. Numită MX-30 e-Skyactiv R-EV, această versiune beneficiază și de încărcare la priză, dar, mai important, readuce motorul Wankel pe piață. Mazda a renunțat acum 11 ani să mai folosească acest tip de motor pe benzină, dar îl readuce acum într-o versiune de 830 cmc care va fi folosită ca generator de curent.
Motor Wankel de 830 cmc
Mazda spune că nu există conexiune mecanică între motorul termic al modelului MX-30 R-EV și trenul de rulare. Sistemul folosește un motor electric și o baterie de 17.8 kWh pentru un total de 170 CP. În mod pur electric, noul model are o autonomie de 85 kilometri. Rezervorul de carburant are o capacitate de 50 litri, iar autonomia totală este de 600 kilometri.
Bateria are nevoie de aproximativ 50 minute dacă este încărcată la un wallbox AC de 11 kW sau de 25 minute la o stație de 36 kWh. Cel de la volan poate alege între trei moduri de rulare: Normal, EV sau Charge.
La lansare, modelul este disponibil și într-o ediție specială numită Edition R ce poate fi comandată în culoarea exterioară Jet Black, plafon negru, dar cu elemente accentuate în nuanța Maroon Rouge. La interior, tetierele au fost embosate cu logo-ul R-EV și Edition R.
Noul model cu încărcare la priză și motor Wankel poate fi comandat pe o serie de piețe din Europa.
Via Mazda