Mazda raportează creşterea vânzărilor şi profitului

Mazda Motor Corporation rămâne pe un trend pozitiv după cel de-al treilea trimestru al anului fiscal care se termină la 31 martie 2014. Constructorul japonez a înregistrat creşteri în toate categoriile cheie în ultimele nouă luni. Divizia europeană a avut o contribuţie solidă, încheind anul 2013 cu cel mai bun trimestru în ceea ce priveşte vânzările de autovehicule.

Profitul operaţional la nivel
global a fost de 947 milioane euro, crescând semnificativ în perioada
aprilie-decembrie 2013. Profitul net a crescut cu peste 200%, la 583 milioane
euro, în timp veniturile la nivel global au atins 14,7 miliarde euro, o
majorare de 26% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012.

Mazda a vândut 953.000 de
autovehicule în ultimele 9 luni, reprezentând o creştere de 7% comparativ cu
anul trecut. Europa a contribuit cu 109.000 autovehicule, o majorare de 27%,
dintre care 35.000 în trimestrul trei, reprezentând o creştere de 41% de la un
an la altul. Mazda a terminat anul calendaristic într-o notă pozitivă, pe o
piaţă europeană care s-a contractat pentru cel de-al şaselea an consecutiv.

Cererea pentru autovehiculele
Mazda din ultima generaţie a fost puternică. Cu o combinaţie între tehnologia
neconvenţională SKYACTIV şi designul premiat KODO – Sufletul mişcării, Mazda
CX-5 şi Mazda6 au susţinut revenirea continuă a companiei. Acestor modele li
s-a alăturat noua Mazda3, care se vinde bine după lansarea în Europa. Ultima generaţie
a celui mai bine vândut model al companiei – Mazda3 – va continua să contribuie
la creştere, având în vedere că introducerea ei pe piaţă la nivel global va
continua în lunile următoare.

De asemenea, primele semne de
revenire a pieţei europene apărute spre sfârşitul lui 2013 vor avea un impact
pozitiv şi asupra Mazda. Pe partea de aprovizionare, capacitatea de producţie a
crescut luna trecută, odată cu intrarea în funcţiune a noi fabrici Mazda din
Mexic.

În acest
context optimist, Mazda a majorat din nou previziunile referitoare la profitul
pentru întregul an fiscal. Compania a crescut previziunile privind profitul
operaţional la 1,35 miliarde euro, iar cele privind profitul net la 827
milioane euro. Aceste cifre reprezintă o îmbunătăţire semnificativă comparativ
cu rezultatele anului anterior. În ceea ce priveşte vânzările, Mazda aşteaptă
un volum global pe întregul an de 1,325 milioane de autovehicule, dintre care
160.000 în Europa.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top