Mazda Motor Corporation rămâne pe un trend pozitiv după cel de-al treilea trimestru al anului fiscal care se termină la 31 martie 2014. Constructorul japonez a înregistrat creşteri în toate categoriile cheie în ultimele nouă luni. Divizia europeană a avut o contribuţie solidă, încheind anul 2013 cu cel mai bun trimestru în ceea ce priveşte vânzările de autovehicule.
Profitul operaţional la nivel
global a fost de 947 milioane euro, crescând semnificativ în perioada
aprilie-decembrie 2013. Profitul net a crescut cu peste 200%, la 583 milioane
euro, în timp veniturile la nivel global au atins 14,7 miliarde euro, o
majorare de 26% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012.
Mazda a vândut 953.000 de
autovehicule în ultimele 9 luni, reprezentând o creştere de 7% comparativ cu
anul trecut. Europa a contribuit cu 109.000 autovehicule, o majorare de 27%,
dintre care 35.000 în trimestrul trei, reprezentând o creştere de 41% de la un
an la altul. Mazda a terminat anul calendaristic într-o notă pozitivă, pe o
piaţă europeană care s-a contractat pentru cel de-al şaselea an consecutiv.
Cererea pentru autovehiculele
Mazda din ultima generaţie a fost puternică. Cu o combinaţie între tehnologia
neconvenţională SKYACTIV şi designul premiat KODO – Sufletul mişcării, Mazda
CX-5 şi Mazda6 au susţinut revenirea continuă a companiei. Acestor modele li
s-a alăturat noua Mazda3, care se vinde bine după lansarea în Europa. Ultima generaţie
a celui mai bine vândut model al companiei – Mazda3 – va continua să contribuie
la creştere, având în vedere că introducerea ei pe piaţă la nivel global va
continua în lunile următoare.
De asemenea, primele semne de
revenire a pieţei europene apărute spre sfârşitul lui 2013 vor avea un impact
pozitiv şi asupra Mazda. Pe partea de aprovizionare, capacitatea de producţie a
crescut luna trecută, odată cu intrarea în funcţiune a noi fabrici Mazda din
Mexic.
În acest
context optimist, Mazda a majorat din nou previziunile referitoare la profitul
pentru întregul an fiscal. Compania a crescut previziunile privind profitul
operaţional la 1,35 miliarde euro, iar cele privind profitul net la 827
milioane euro. Aceste cifre reprezintă o îmbunătăţire semnificativă comparativ
cu rezultatele anului anterior. În ceea ce priveşte vânzările, Mazda aşteaptă
un volum global pe întregul an de 1,325 milioane de autovehicule, dintre care
160.000 în Europa.