Noul motor hibrid Skyactiv-Z va debuta în 2027 și va fi „piesa centrală a gamei de produse Mazda de mici dimensiuni“.
În cadrul evenimentului Multi-Solution Briefing, desfășurat la Tokyo, Mazda a prezentat strategia sa în materie de sisteme de propulsie pentru următorii ani, confirmând „abordarea multi-soluție“, care va permite constructorului japonez să „abordeze cu flexibilitate era electrificării până în 2030“. Această strategie nu urmărește paradigma mașinii electrice cu orice preț, ci să le ofere cumpărătorilor cele mai potrivite opțiuni în funcție de nevoile lor și de cerințele pieței, fie că este vorba de motoare termice tradiționale, hibride sau cu baterii.
Noua propulsie hibridă
Hibridul Skyactiv-Z va debuta în 2027 și va fi „piesa centrală a gamei de produse Mazda de mici dimensiuni“. Cu mai puține componente și unități de control, acesta va oferi un consum redus de combustibil și performanțe ridicate și va respecta standardele Euro 7. Primul model în care va fi instalat acest motor va fi următoarea generație Mazda CX-5.
Dezvoltată integral de Mazda, noua arhitectură a mașinilor electrice va putea fi adaptată la diferite dimensiuni ale bateriilor și tipuri de caroserii. Primul model care va profita de noua platformă va sosi în 2027, după Mazda6e, prezentată în ianuarie. Va fi produs în Japonia și comercializat la nivel global, cu baterii dezvoltate împreună cu Panasonic. Și un nou SUV electric va sosi în aceeași perioadă, dar nu au fost furnizate detalii suplimentare despre el.
Flexibilitatea producției
Strategia Mazda pentru următorii ani include și o raționalizare a proceselor de producție, în special pe liniile cu flux mixt. Obiectivul este de a continua să se utilizeze aceleași fabrici pentru a produce toate modelele companiei, inclusiv cele electrice, cu soluții care reduc timpii de instalare cu până la 80% și investițiile inițiale de capital cu 85%. Acest lucru va permite o mai mare flexibilitate ca răspuns la cerințele în schimbare ale pieței.
De asemenea, constructorul japonez va urmări să consolideze parteneriatele actuale (precum cele cu Changan Automobile, Toyota și Denso) și să caute altele noi, pentru a menține „standardele de calitate, a maximiza competențele“ și, în același timp, a reduce costurile și investițiile planificate pentru următorii ani, de la 2000 la 1500 de miliarde de yeni.