Takeri este cel mai nou concept Mazda care urmează tema de design KODO – Sufletul Mișcării. Cu un aspect sportiv ieșit din comun pentru clasa din care face parte, sedanul de 4.85m reprezintă o declarație fără echivoc din partea constructorului nipon în privința frumuseții, eficienței și performanței.
Takeri dezvăluie direcția în care se îndreaptă noua generație sedan din clasa mare, urmând îndeaproape conceptul Shinari prezentat în 2010, acel coupe cu patru uși ce a reprezentat prima „încarnare” a temei KODO. Mazda a explorat pentru mulți ani variate concepte ale mișcării în natură pentru a se inspira în crearea unui design unic pentru mașinile sale. Mișcarea instantanee a animalelor – ce debordează de energie și emoție – a inspirat echipa de desing Mazda și a stat la baza temei KODO, dezvoltată sub îndrumarea lui Ikuo Maeda.
Debutul acestui concept marchează în premieră apariția sistemului inovativ de frânare regenerativă denumit i-ELOOP. Utilizând energia cinetică ce se pierde în mod obișnuit în timpul frânărilor, această nouă tehnologie permite îmbunătățirea consumului de combustibil cu până la 10%. Prescurtat de la Intelligent Energy Loop, sistemul utilizează condensatori dedicați în locul unui acumulator clasic pentru a reține energia recuperată, perioadele de frânare nedepășind în medie 10 secunde.
Takeri este echipat cu același motor SKYACTIV-D și la aceeași transmisie automată SKYACTIV-Drive prezente deja la noul Mazda CX-5. Puterea motorului de 2.2l este de 175 CP, iar transmisia numără șase trepte. Propulsorul beneficiază de sistemele i-stop și idle-stop. Acesta din urmă este primul sistem din lume ce repornește eficientul diesel la primul ciclu de compresie.
Mazda Takeri este dovada nivelului avansat la care a ajuns viziunea companiei vis-à-vis de automobilele sale. O eficiență mai mult decât elegantă și, desigur, un comportament dinamic, toate livrate într-o captivantă revelație a viitorului clasei mari.