McLaren extinde gama Sports Series cu cel mai ieftin model din panoplia mărcii britanice. “Doar” 126.000 lire, echivalentul a aproximativ 175.000 euro, costă tichetul de acces în lumea McLaren.
Gama Sports Series va include trei modele distincte, pe lângă coupe-urile 570S şi 540C, fiind plănuite alte două variante de caroserie: un Spider cu două locuri şi un coupe cu patru locuri.
McLaren 540C este, în esenţă, un 570S detunat dedicat pieţei din China. Propulsia este asigurată de familiarul V8 bi-turbo de 3,8 litri (nume de cod M838T E), cuplat la o transmisie SSG cu dublu ambreiaj şapte rapoarte. Montat central, acesta dezvoltă, aşa cum sugerează şi numele modelului, 540 CP şi 540 Nm.
Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este estimată la 3,5 secunde (versus 3,2 secunde pentru 570S), iar viteza maximă este de 320 km/h (versus 328 km/h pentru 570S). Consumul este şi el motiv de laudă pentru un coupe de talia noului McLaren 570S: medie de 11,0 l/100 km.
Asemenea motorului, structura din fibră de carbon va fi şi ea preluată ad-literam de la fraţii mai mari. Intitulată MonoCell II, aceasta aduce un avantaj de minimum 80 kg, amplificat de caroserie la fel de uşoară, realizată din aluminiu. Masa la gol se opreşte în dreptul bornei de 1.313 kg, valoare ce eclipsează considerabil cele 1.580 kg anunţate de Porsche pentru 911 Turbo S. Potrivit McLaren, noul 570S este noul etalon al segmentului în materie de raport putere per greutate: 434 CP/tonă, faţă de cei 2,8 CP/kg din fişa rivalului din Zuffenhausen (560 CP).
Lungimea măsoară 4,53 m, lăţimea 2,10 metri, iar înălţimea, numai 1,2 metri. Frânele cu discuri ceramice sunt standard.