McLaren a prezentat versiunea de circuit a lui 720S. Se numește McLaren 765LT și este mai ușor, mai rapid și mai puternic decât 720S.
McLaren 675LT a fost versiunea de circuit a lui McLaren 650S iar McLaren 765LT este versiunea de circuit a lui McLaren 720S.
LT provine de la Long Tail și istoria începe cu McLaren F1 GTR în anii 90 și continuă cu modelele din noua generație lansate în 2015 fiind perfect legale pentru șosea.
McLaren 675 LT a fost un model fabulos, ireal de rapid, pe care am avut ocazia să îl conducem acum 4 ani.
Cu ce vine acum Mclaren 765LT?
Ca și în cazul lui Mclaren 675 LT, McLaren 765LT este mai ușor și mai puternic decât McLaren 720S. Cu 765 CP și o masă la gol de 1.339 kg, este cu 45 CP mai puternic și cu 80 kg mai ușor decât McLaren 720S.
Reducerea de 80 kg a masei a fost posibilă prin utilizarea pachetului aerodinamic LT integral din carbon: bara față, podeaua față, pragurile laterale, bara spate, difuzorul spate și aripa deportantă spate.
Tot pentru o aerodinamică mai bună, partea frontală a fost coborâtă cu 5 mm, iar ecartamentul față este mai lat cu 6 mm.
Toate aceste modificări au contribuit la obținerea unei forțe de apăsare cu 25% mai mare decâtla Mclaren 720S.
Apoi, sistemul de evacuare din titan a salvat 40% din greutate comparativ cu unul din oțel.
Aerul condiționat și sistemul audio nu fac parte din echiparea standard și astfel McLaren a aputut anunța o masă foarte redusă dar acestea pot fi comandate pentru cine dorește fără extrapreț.
McLaren 765LT dispune de arcuri și amortizoare LT foarte tari care anulează practic orice ruliu și de senzaționala suspensie Proactive Chassis Control cu amortizoare controlate electronic și fără bare anti ruliu.
Supersportiva rulează pe jante forjate de aliaj ușor cu 10 spițe, bolțuri din titan și pneuri Pirelli P Zero Trofeo R iar frânarea este asigurată de discurile ceramice preluate de la McLaren Senna.
Eleronul acționat hidraulic are trei poziții :
– Driver Downforce activată de la butonul Aero de la bord, crește forța de apăsare în virajele rapide
– DRS care asigură rezistență minimă la înaintare
– High Speed Braking la care eleronul se ridică și se înclină în poziție maximă mărind forța de apăsare la puntea spate cu 60% și reducând distanța de frânare îmbunăptătțind în același timp stabilitatea la frânare.
Dincolo de puterea puțin mai mare, Mclaren declară că cel mai mult impresionează răspunsul instantaneu al motorului V8 bi-turbo M840T și o repriză cu 15% mai rapidă decât la 720S.
100 km/h sunt atinși în numai 2,7 secunde, iar 200 km/h în 7,2 secunde.
La interior, notăm scaunele de curse din fibră de carbon, tunelul central și podeaua tot din fibră de carbon. Pentru un mai bun confort, scaunele de curse sunt îmbrăcate în Alcantara.
Doar 765 exemplare vor fi construite și vor fi disponibile 17 culori destul de țipătoare cu care proprietarii vor ieși cu siguranță în evidență. Două dintre ele – Nardo Orange și Smoked White sunt exclusiv la 765LT.
Citește testul nostru cu McLaren 675 LT