McLaren 675LT este mașina cea mai ușoară, cea mai puternică, cea mai rapidă și cea mai calată pe cerințele vieții pe circuit (fiind, totuși, înmatriculabilă) din cadrul McLaren Super Series.
De asemenea, McLaren 675LT reînvie unul dintre cele mai respectate nume în cursele de GT – Longtail, denumire care face trimitere fără ocolișuri la dimensiunile spatelui mașinii. Deși modelul a intrat efectiv în producție abia în urmă cu câteva zile, întregul număr de 500 de unutăți a fost vândut cu mult timp înainte, făcând din 675LT și unul dintre cele mai exclusiviste modele McLaren.
Te întrebi, firesc, de unde atâta interes arătat unui model care, în definitiv, are la bază un „biet” McLaren 650S. Răspunsul se află doar parțial în acele două litere de la capătul numelui și într-o mult mai mare măsură în multitudinea de modificări pe care mașina le-a suferit.
În primul rând, aerodinamica mașinii a fost optimizată puternic, ceea ce a dus și la restilizări ale designului, rezultatul final fiind o forță de apăsare generată cu 40% mai mare decât la 650S, modelul alături de care participă în cadrul McLaren Super Series.
Ținta principală a noului model este aceea de a oferi mai multă performanță, așa că masa totală a mașinii a fost diminuată cu 100 kg grație utilizării extinse a fibrei de carbon, dar și a unor componente precum geometria suspensiilor împrumutată de la P1. Prin urmare, 675LT are un ecartament mai mare cu 20 mm.
Motorul V8 de 3,8 litri a fost supus și el unei intervenții în urma căreia produce acum 675 CP la 7.100 de rotații pe minut și un cuplu maxim de 700 Nm între 5.500 și 6.500 rpm. Cu o greutate totală de 1.230 kg, 675LT poate sprinta până la 100 km/h în doar 2,9 secunde, în timp ce viteza maximă este de 330 km/h. Cu toate astea, consumul lui 675LT este cu adevărat impresionant: 11,7 l/100 km.
McLaren 675LT împarte cu alte modele din gamă sistemul Active Dynamics Panel care permite selectarea modurilor de condus între Normal, Sport și Track, însă setările fiecărei poziții sunt calibrate individual pentru acest model.
Designul exterior a fost dictat de cerințele impuse de aerodinamică, însă rezultatul vizual este și el extrem de dramatic. Partea frontală a fost coborâtă iar lățimea mașinii a crescut, dându-i un aer și mai dinamic, în timp ce jantele sunt cele mai ușoare din întreaga gamă McLaren, oferind o reducere de 800 g față de următoarea opțiune.
Deși ținta principală a lui 675LT este circuitul, interiorului nu-i lipsesc dotările specifice mașinilor de stradă precum sistemul audio Meridian sau navigația prin satelit. În căutarea unei mase cât mai mici, aerul condiționat a fost îndepărtat, însă poate fi echipat la loc la cererea clientului.
În ciuda utilizării fără zgârceniei a Alcantarei, interiorul are un aspect golaș, mocheta și materialele izolatoare lipsid cu desăvârșire. De asemenea, și cele două scaune sport sunt construite tot din fibră de carbon îmbrăcată în Alcantara, reușind să reducă alte 15 kilograme față de cele din 650S.
Potrivit oficialilor McLaren, dar și bunului simț după ce am citit toate informațiile astea și după ce am văzut imaginile, McLaren 675LT este cel mai apropiat lucru de un P1 care totuși… nu este un P1. Acum… rămâne doar să vedem dacă McLaren o să imite stilul Ferrari și o să mai suplimenteze numărul de unități, văzând cât de mare a fost cererea. Cel mai probabil, nu, însă măcar până la 675 tot ar mai fi loc.