McLaren Senna este omagiul adus pilotului de legendă Ayrton Senna. Supercarul extrem, parte a seriei Ultimate Series, are 800 CP și o masă la gol de numai 1,1 tone.
După o campanie de teasing scurtă, McLaren a prezentat noul Senna, hypercar ce poate fi văzută într-o oarecare măsură ca succesor al lui P1. Într-o anumită măsură, pentru că Senna nu va fi singura mașină din seria Ultimate, care până acum a inclus numai P1. În 2019, McLaren va lansa și un urmaș spiritual pentru legendarul F1, “BP23”, un hypercar cu trei locuri și cel puțin 900 CP.
Ultimul și cel mai nou membru al seriei Ultimate McLaren poartă numele legendarului șofer de Formula 1, Ayrton Senna, care a cucerit toate cele trei campionate din palmares sub steagul brandului britanic, în 1988, 1990 și 1991.
Dezvoltat în primul rând pentru peformanțe absolute pe circuit, McLaren Senna este mașina cea mai extremă din istoria McLaren. Designul este pur funcțional, fiind puternic influențat de aerodinamica activă avansată a noului model. Fiecare linie servește un scop precis: lamelele aero care vor fi disponibile în diferite culori, clapetă mobilă ascunsă în prizele de aer, un spoiler spate gigantic, un difuzor de aer dublu în spate și o prelungire neobișnuit de generoasă a consolei față. Forma urmează funcția!
Interiorul îmbogățit cu fibră de carbon are un design minimalist, deși nu lipsesc detalii precum un sistem de infotainment, o instrumentație digitală escamotabilă, configurabilă în două poziții, ca la 720S, sau o cameră pentru mersul cu spatele. Scaunul șoferului este construit de McLaren conform formei exacte a corpului fiecărui proprietar.
McLaren a dezvoltat pentru Senna un șasiu adaptiv cu suspensie cu două brațe cu amortizoare hidraulice adaptive și bare stabilizatoare active, pe care McLaren îș numește RaceActive Chassis Control II (RCC II).
Amortizoarele adaptive sunt interconectate hidraulic, cu două supape pe amortizor pentru reglarea independentă pentru compresie și revenire. În plus față de setările Comfort, Sport și Track pe care le-am văzut la modelele P1 și 720S, Senna primește de asemenea un mod Race nou dezvoltat. Acesta introduce o gardă la sol redusă, un centru de greutate inferior și o suspensie semnificativ mai rigidă.
McLaren spune că sistemul de frânare al lui Senna este cel mai avansat pe care l-a creat vreodată pentru o mașină de stradă, folosind discuri ceramice de carbon și tehnologii din motorsport. Senna este dotat cu pneurile speciale Pirelli P Zero Trofeo R care au fost proiectate pentru curse, dar au fost aprobate și pentru utilizarea pe șosea.
În spatele scaunelor, McLaren a montat central un motor V8 biturbo de 4.0 litri, un agregat pe care îl cunoaștem deja de la 720S. Cei opt cilindri dezvoltă o putere de 800 CP și un cuplu maxim de 800 Nm, cu 80 CP peste cei 720 CP ai lui 720S, resurse transmise exlusiv roților din spate prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj și șapte trepte.
Cea mai importantă este, însă, greutatea. Cu 1.189 de kilograme, Senna Accelerația 0-100 km/h este estimată la sub 2,5 secunde. Construcția ultra-ușoară a lui Senna, cu un șasiu, o structură a caroseriei și panouri exterioare din fibră de carbon care reprezintă o dezvoltare ulterioară a platformei lui 720S, Senna cântărește doar 1.198 kg și este cel mai ușor McLaren, de la F1 până în prezent, raportul putere/masă fiind de 668 CP/tonă, cel mai bun din gamă. Senna este, astfel, cu 220 kg mai ușor decât McLaren 720S.
McLaren va construi 500 de exemplare care au fost deja pre-vândute. Eticheta de preț arată 750.000 de lire sterline, aproape 855.000 de euro. Prezentat aseară doar viitorilor proprietari și presei de specialitate, McLaren Senna va avea debutul public la Salonul Auto de la Geneva.