Revista germană Auto Bild a publicat un filmuleț cu o randare a unui posibil succesor pentru Mercedes A-Class W169.
În 2012, respectiv 2011 Mercedes-Benz renunța la platforma sandwich pentru Mercedes A-Class W169 și Mercedes B-Class W245 în favoarea unei platforme clasice.
Foarte mulți au regretat atunci alegerea făcută de Mercedes deși comercial mutarea făcută de Mercedes s-a dovedit câștigătoare. Noua gamă compactă a depășit 500.000 unități vândute și a ajuns la nu mai puțin de 8 membri.
Mercedes A-Class W169 era foarte iubită de persoanele mai în vârstă datorită poziției mai înalte de condus dar era și o excelentă mașină de oraș. Cu numai 3,83 metri lungime era și o excelentă mașină de oraș.
Iar platforma unică cu structura sandwich cu podea dublă și motorul amplasat culcat a condus la obținerea unei părți frontale foarte scurte ceea ce a permis obținerea unui spațiu interior generos.
Astfel, la o lungime de mai puțin de 4 metri, mai mică de cât a unei mașini de clasă mică, Mercedes A-Class W169 oferea spațiu interior comparabil cu VW Golf sau Audi A3 care sunt mașini de clasă compactă.
Acest concept a rămas unic în istoria automobilului și astăzi revine în actualitate. Construcția cu podea dublă ar fi ideală pentru amplasarea bateriei în podea și dezvoltarea unei propulsii electrice. Motorul electric compact nu ar necesita o parte frontală prea lungă.
Revista germană Auto Bild a imaginat un succesor modern pentru Mercedes A-Class W169 căruia i-au spus Mercedes A Neo.
Ideea este foarte interesantă mai ales că acum Mercedes nu are niciun model mic care s-ar putea bate cu viitoarele modele electrice de clasă mică gen VW ID.1.
Prin mutarea producției lui smart în China, renunțarea la propulsia convențională pentru smart și vinderea a 50% din smart chinezilor de la Geely, marca smart și-a pierdut din strălucire.
Problema care se pune este ce platformă să fie utilizată pentru un succesor al lui Mercedes A-Class W169 deoarece Mercedes nu mai are în prezent o astfel de platformă cu podea dublă.
Au existat zvonuri neconfirmate deocamdată că Mercedes se gândește la o platformă comună cu BMW pentru un model electric compact. Viitorul BMW i3 nu va mai fi construit pe platforma actuală deoarece este mult prea scumpă.
Rămâne de văzut ce se va întâmpla dar ideea unui model premium de oraș este foarte seducătoare. Mai rămâne alegerea platformei care să facă un astfel de model sustenabil din punct de vedere economic și oferirea unui preț decent.
De exemplu Mini Cooper SE pornește de la 33.000 euro iar Honda e costă 39.980 euro.