Mercedes-Benz a ales Salonul Auto de la Beijing pentru a prezenta primul G-Class electric din istorie. Renunțând la acronimul EQG folosit pentru concept, SUV-ul alimentat de baterii, bazat pe un G restilizat, primește numele G 580, fără a face referire directă la grupul motopropulsor complet electric.
Proaspăt restilizată, Clasa G și-a păstrat personalitatea: G 580 este imediat recognoscibilă datorită grilei frontale specifice închisă pe această versiune, capotei redesenate și jantelor din aliaj specifice. În plus, în locul roții de rezervă de pe hayon, se poate opta pentru un spațiu de depozitare practic pentru cabluri de încărcare, lanțuri sau alte obiecte.
Mai bun decât un G-Class obișnuit
Bazat pe șasiul unui G-Class cu motor convențional , dar cu suspensie spate modificată, G580 primește patru motoare electrice (câte unul pe fiecare roată) pentru o putere totală de 587 CP și 1.164 Nm. Bateria de 116 kWh net permite parcurgerea a 473 km în ciclul WLTP (27,7-30,3 kWh/100 km). Viteza maximă este limitată la 180 km/h. De la plecarea de pe loc, viteza de 100 km/h este atinsă în 4,7 secunde, impresionant pentru un SUV de 3 tone. Prin intermediul Electric Dynamic Select, șoferul poate gestiona programele Comfort, Sport, Trail, Rock și Individual. În cele din urmă, există G-Roar, o funcție pentru a da mașinii o “voce” virtuală inspirată de V8-urile pe benzină și pentru a activa sunete suplimentare în timpul utilizării vehiculului.
Protecția specială a bateriei permite vehiculului să traverseze vaduri de apă de până la 850 mm (cu 150 mm mai mult decât G-ul endotermic), în timp ce sistemul de management independent al motoarelor deschide ușa către noi capabilități off-road. Acestea includ vectorizare virtuală a cuplului, simularea unui reductor care modifică transmisia cuplului (cu funcția Low Range și High Range), G-Turn pentru viraje pe loc, G-Steering care reduce raza de bracaj și Intelligent Off-road Crawler, pentru parcurgerea pasajelor dificile la viteză redusă cu trei setări.
Baterie Mare
Bateria de 116 kWh poate fi încărcată la curent alternativ cu 11 kW (sunt necesare 11 ore pentru a ajunge la 100%) sau la încărcătoare rapide de 200 kW pentru a ajunge de la 10 la 80% în 32 de minute. Mercedes-Benz a pus la dispoziție trei programe de încărcare (Standard, Work și Home) capabile să gestioneze parametrii definiți de utilizator în legătură cu ora de plecare, precondiționarea și nivelul maxim de încărcare necesar, cu posibilitatea suplimentară de a crea o legătură între program și poziția GPS a vehiculului pentru a automatiza selecția. În timpul condusului, se pot acționa padelele pentru a alege din cele patru nivelurile de regenerare a energiei (D+, D, D- și D–).
Mercedes-Benz G 580 va putea fi comandat în Germania cu prețuri începând de la 142.622 euro, iar pentru o perioadă limitată de timp, modelul Edition One, oferit la 192.524 euro și personalizat de către departamentul Manufaktur. Are o serie bogată de culori exterioare, interioare și dotări. Pentru a face o comparație directă, în Germania, echiparea standard a versiunii electrice costă cu aproximativ 19.000 euro mai mult decât modelul G500 mild hybrid cu motor în șase cilindri.