AutoTrader a testat cele mai noi hot-hatch-uri de la Mercedes-AMG: Mercedes-AMG A 35 și top modelul Mercedes-AMG A45S. Merită să plătiți 15.000 de euro în plus pentru Mercedes-AMG A45S? Iată răspunsul.
Mercedes-AMG A 45S este echipat cu cel mai puternic motor turbo cu 4 cilindri din istorie (presiune maximă de supraalimentare 2,1 bar), care oferă 421 CP și 500 Nm/5.000-5.250 rpm și transmite puterea tuturor celor patru roți printr-o cutie de viteze automată dublu ambreiaj cu 8 trepte 8G-DCT. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 s și are o viteză maximă de 270 km/h cu AMG Driver package
Echipat, de asemenea, cu un turbo de 2 litri, Mercedes-AMG A 35 dezvoltă 306 CP și 400 Nm/3.000-4.000 rpm, de asemenea, transmise tuturor celor patru roți printr-o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj 7G-DCT. Accelerează de la 0-100 km/h în 4,7 s și atinge o viteză maximă de 250 km/h.
Sistemele 4Matic de la A 35 și A 45S sunt de asemenea diferite. A35 AMG are un sistem 4Matic cu ambreiaj multi-disc integrat în diferențialul spate controlat electromecanic.
A45S are suplimentar sistemul AMG Torque Control cu două ambreiaje multidisc controlate electronic, conectate la fiecare din roțile spate. În acest fel, cuplul este distribuit nu doar între punțile față și spate ci și selectiv între roțile din spate stânga și dreapta. Și această soluție a permis oferirea modului Drift care poate fi activat din programul Race.
A 35 are cinci programe de conducere: Slippery, Comfort, Sport, Sport + și Individual, în timp ce programul Race este rezervat doar pentru A 45 S. Modul Drift poate fi activat în modul de conducere „Race” folosind paletele de schimbare a treptelor, cu condiția ca ESP-ul să fie dezactivat iar transmisia este în regim manual.
Ambele modele au AMG Dynamics, care este o caracteristică a selectorului de programe AMG Dynamic Select.
Basic este alocat la modurile Slippery și Comfort, iar Advanced este atribuit Sport și Sport + în cazul A 35.
A 45S oferă mai multe programe în AMG Dynamics: Basic este alocat pentru Slippery și Comfort, Advanced pentru Sport, în timp ce Pro este pentru programul Sport + și Master pentru programul Race.
Modul Race este indicat pe circuit și conferă o ușoară tendință supraviratoare, o direcție mai scurtă și mai agilă.
Puteți comanda în ambele mașini suspensia adaptivă AMG Ride Control cu trei moduri.
Și acum răspunsul la întrebare. Merită cu adevărat Mercedes-AMG A45 S 15.000 de euro mai mult decât A35?
Ambele mașini au un aspect similar, dar marea diferență este prețul. Ok, A 45S are grila Panamericana, etriere pe față cu 6 pistonașe și roți de 19 inci, în timp ce A 35 vine standard cu roți de 18 inci. A 35 AMG costă 48.790 euro, în timp ce A 45 S AMG costă 63.990 euro, deci 15.200 euro în plus.
A 35 AMG oferă multe pentru acest preț, dar subvirează la limită. Interiorul oferă calitatea Mercedes-Benz și este identic cu al lui A 45S, care este mult mai scump.
A 45S nu este doar șocant de rapid în linie dreaptă, dar iubește și virajele. Cu modul Drift puteți merge complet de-a latul în viraje. A45S este unic în acest moment în segmentul său.
Vechiul A 45 era o mașină foarte rapidă, dar nu atât de distractivă la condus. Noul model este complet diferit, este mult mai incisiv și mai angajant iar frânele sunt mult mai puternice decât în A 35.
Pe circuit, A 45S a fost mai rapid așa cum ne așteptăm: 36,79 secunde vs 38,04 secunde pentru A 35.
Merită plătiți 15.000 de euro mai mult pentru A 45S, în timp ce A 35 este deja la un nivel foarte înalt? Raspunsul este da. Absolut. A 35 este o mașină strălucită, este plăcută la condus, dar A 45S joacă într-o altă ligă.
A 35 este un hot hatch de top care vrea să joace rolul unei mașini sport dar A 45S este mult mai mult decât atât. Este o mașină sport de top camuflată în caroseria unui hatchback.