Mercedes-AMG E 63 T-Modell: Supercar de familie cu 612 CP

MERCEDES-AMG E 63 T-MODELL este cel mai nou membru al gamei E-Class. Modelul break E-Class primește la Geneva o versiune de înaltă perfomanță cu până la 612 CP și tracțiune integrală standard.

Ca și limuzina, E-Class E 63 T-Modell este disponibil în două versiuni de putere, resursele fiind livrate de același motor V8 bi-turbo de 4 litri: E 63 cu 571 CP și E 63 S și 612 CP. Transmisia este una automată, Speedshift, cu nouă rapoarte. Sprintul de la zero la 100 km/h durează 3,6 secunde. Modelul S are nevoie de 3,5 secunde.

Un 63 AMG ‘standard’ este, așadar, cu 13 CP mai puternic ca predecesorul său. Pentru modelul S, plusul de putere este cotat la 27 CP. Versiunea de top impresionează prin cuplul de 850 Nm (de la 2.500 la 4.500 rpm). Opțional, se poate comanda și un pachet care elimină limitarea vitezei maxime la 250 km/h, aceasta urcând la 290 km/h.

Modelul S beneficiază și de un mod Drift, care odată activat îl transformă pe E 63 S într-o mașină cu tracțiune spate. Consumul de combustibil este estimat la 9,1 l/100 km, iar emisiile CO2 la 206 g/km. Grație sistemului standard de dezactivare a cilindrilor, doar patru dintre cei opt cilindri funcționează în sarcină parțială.

De asemenea standard este noul sistem de tracțiune integrală 4Matic+, care distribuie acum puterea între axe cu ajutorul unui ambreiaj electromecanic. Acel “plus” din denumire face referire la o inovație. Pentru a asigura tracțiunea maximă, ditribuția cuplului este calculată și reglată în permanență. Cutia automată cu nouă trepte a fost și ea modernizată. TImpii de schimb au fost scurtați, iar ambreiajul umed înlocuiește acum convertizorul de cuplu.

Standard se oferă suspensie pneumatică, care poate fi reglată în trei moduri de rigiditate. În viraje, arcurile adaptive standard se întăresc automat. De asemenea nou este diferențialul blocant pe puntea din spate, care este controlat electronic la E 63 și mecanic la versiunea S.

Designul este unul extrem de agresiv. În comparație cu modelul predecedent, pasajele roților sunt cu 27 de milimetri mai late și găzduiesc un ecartament mai mare. Capota este tăiată între aripă și bară, asigurându-i lui E 63 T-Model o imagine mai puțin angulară și mai agresivă. La interior, sunt preluate liniile dinamice și transpuse în carbon, piele nappa și contraste gri.

Dincolo de înfățișarea și performanțele sale, noul E 63 T-Modell este o mașină de familie: capacitatea de încărcare a portbagajului este de 640 – 1,820 de litri. În plus, spătarul banchetei are o nouă funcție: poate fi poziționat cu zece grade mai înclinat, oferind astfel încă 30 de litri de depozitare la nevoie. Bancheta se poate rabata în format 40:20:40, electric.

Noul model va debuta la Salonul Auto de la Geneva din martie. Vânzările vor demara în aprilie 2017, iar primele livări vor avea loc în iunie.

Cristi Stefan

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

ACAROM își dorește un program Rabla derulat pe cinci ani

Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), consideră că ar trebui eliminată diferențierea Clasic -…

2 zile în urmă

Viitoarea Dacia electrică – preț sub 18.000 euro

Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault, a confirmat faptul că Dacia lucrează la un nou model. Viitoarea Dacia electrică va…

3 zile în urmă

Cifra de afaceri a grupului Renault s-a majorat la 56,2 mld. euro în 2024

Raportul financiar al grupului francez Renault, din care face parte și Dacia, pentru 2024 arată o creștere cu 7,4% a…

3 zile în urmă

(A) Cumpărarea unei maşini second-hand – Cum găseşti oportunitatea perfectă

Fiind o alegere excelentă din multe puncte de vedere, cumpărarea unei mașini second-hand este o decizie foarte bună din punct…

4 zile în urmă

O nouă marcă de utilitare în România: Farizon. Cât costă noile modele?

Farizon a prezentat, în premieră pentru România, două modele de vehicule comerciale electrice. Prețurile acestora pornesc de la 33.760 euro,…

4 zile în urmă

Grupul Renault prezintă Fireman Access: O inovație în materie de siguranță pentru vehiculele electrice

Grupul Renault a anunțat lansarea sistemului său Fireman Access, o inovație revoluționară în materie de siguranță, concepută pentru a îmbunătăți…

4 zile în urmă