Pentru clienții cu posibilități financiare, care își doreau lux suprem la pachet cu spațiu uriaș, carosierul Caro a creat acest Mercedes-Benz 560 SEL break.
Mercedes-Benz 560 SEL break este un model care a existat în realitate, a fost produs, a avut un preț de vânzare și încă mai poate fi cumpărat la diferite licitații. Compania-mamă a refuzat, totuși, să producă această versiune în serie și, la drept vorbind, nici nu știu cât succes ar fi avut o Clasă S Wagon.
Creatorul acestei variante este carosierul Caro, o companie din Hamburg care activează pe piață și în zilele noastre, când produce interioare personalizate, mărește ampatamentul limuzinelor și blindează autoturisme.
Numele Clasei S break: 560 TEL (o ”concentrare” a numelui 560 SEL T-Modell). Prețul de vânzare de nou: peste 337.000 de mărci germane. Actualmente poate fi cumpărat la o licitație a casei Sotherby, cu un preț estimat la 30 – 40.000 de dolari. Exemplarul a fost produs în mai 1990 și nu are rezervă de preț, deci sunt șanse ca prețul final să fie mai redus. Neajunsul: cumpărătorul va trebui să se ocupe de transportul din Arizona, Statele Unite.
Mercedes-Benz 560 SEL break: adaptări
Referitor la modul în care a fost produs, în teorie e treabă simplă: Caro a luat un S-Klasse, l-a păstrat până la montantul lunetei originale și i-a adăugat un spate provenit de la W124 break. În realitate, situația a foat mai complicată, din cauza dimensiunilor diferite ale Clasei E față de S. Drept urmare, sunt piese care nu s-au potrivit, precum geamurile laterale din spate, luneta și montanții C, care au fost realizate de carosier.
Motorul este un V8 natural aspirat, de 5.547 cmc și 300 CP / 5.200 rpm, montat longitudinal și cuplat la o transmisie automată cu 4 trepte. Cuplul maxim dezvoltat atinge 430 Nm / 4.750 rpm. Cât despre consum… sedanul era creditat cu o medie de 14,1 l/100 km, dar valorile pentru Mercedes-Benz 560 SEL break nu sunt cunoscute.
Sursa foto: Stuart Parr Collection, youtube