Noul C Coupe este un atac direct la Seria 3. Acest lucru este cât se poate de clar din prima clipă în care îl vezi în carne și oase sau, mă rog, în aluminiu și tapițerie.
Are un aer de sportivitate cum rar întâlnești la Mercedes, pus în valoare de pachetul AMG. Îl consider un coupe veritabil pentru că nu ai impresia în niciun moment că ar fi derivat dintr-un sedan. Noua grilă față și portbagajul coborât sunt un tribut adus CLS-ului și nu ne putem decât bucura de acest lucru.
Interiorul urmează și el aceleași tendințe de sportivitate. Prezența pielii de culori diferite (alb și negru) din bord și volan, precum și cusăturile albe ale tapițeriei sunt o alăturare interesantă. Personal, aș fi preferat să văd aluminu sablat în locul plasticelor albe, dar aceasta doar pentru că sunt conservator de fel. Toate aceste artificii de design prezente, inclusiv jantele și pachetul AMG pentru exterior, fac parte dintr-un pachet de dotări mai amplu, denumit în cazul de față Edition 1. Bifarea acestei variante aduce cu sine și plafonul negru, detaliu pe care eu îl asociez automat cu sportivitatea. Vestea bună este că prețul nu este deloc descurajant: 4.340 euro cu TVA.
Diesel la coupe?
De ce nu? Până la urmă vorbim despre un motor ce dezvoltă 204 CP, capabil să ofere o accelerație 0-100 km/h de numai 7s. Pentru mine este inevitabil să nu mă plâng de faptul că în locul unui sunet gutural al motorului aud un ronţăit de diesel. Şi că tot veni vorba, acest 250 CDI este destul de zgomotos în sarcină, în special când ești cu accelerația la podea. Dar, pentru că întotdeauna există un dar, atunci când computerul de bord îți indică un consum de 5,1 l la viteza de 130 km/h, începi să nu mai fii chiar atât de mult deranjat de zgomot.
Al doilea aspect despre care mă pot declara nemulțumit este confortul pasagerilor din spate. Îmi este cât se poate de clar faptul că nu îți cumperi un coupe cu gândul la pasageri, dar nu înțeleg de ce nu există cotieră pentru locurile din spate. Îmi place că sunt numai două locuri, cu scaune individuale, bine profilate, dar este puțin anormal să stai cu mâna în suporturile de pahare.
Am început cu aspectele negative pentru că nu mă așteptam ca acest model să se comporte atât de bine în momentele îl care îl calci pe coadă (a se citi accelerație). Cutia automată este o adevărată binecuvântare în aglomerația din oraș și un partener de încredere atunci când crești ritmul deplasării. Sunt rare ocaziile în care simți nevoia să pui la treabă padelele din spatele volanului, iar atunci doar pentru a obține o frână de motor mai puternică.
Asistarea direcției poate lăsa uneori de dorit, opunând mai multă rezistență decât ar fi necesar, dar, în ansamblu, poate fi calificată drept comunicativă. Masa considerabilă își face simțită prezența în virajele mai strânse, mașina afișând un comportament cu tentă subviratoare.
Suspensia favorizează un stil de conducere sportiv, dar să nu credeți că nemții au făcut compromisuri în ce privește confortul. Cu puțină atenție la intrarea în viraj și accelerație hotărâtă la ieșire, vei primi aprobarea unora dintre cele mai exigente sisteme de siguranță pentru a efectua un scurt derapaj al punții spate. ESP-ul dezvoltat de Mercedes este cunoscut pentru excesul de zel privind grija pasagerilor, dar în acest caz se pare că a devenit puțin mai permisiv. Ce îți poți dori mai mult de la un coupe?
Ei bine, drumuri lungi!
C coupe este un partener interesant pentru călătoriile lungi. Nu trebuie să vă faceți griji pentru bagaje deoarece spațiul de încărcare al portbagajului este impresionant. Sigur, nu veți putea transporta obiecte de mobilier din cauza accesului limitat, dar ceva îmi spune că nu voi avea ocazia prea curând să văd pe cineva încercând așa ceva. Pentru locurile din spate este suficient loc pentru adulți înalți și bine dezvoltați, lucru impresionant ținând cont că mașina testată avea și plafon panoramic și, implicit, un spațiu mai mic pentru cap.
C Coupe este, înainte de toate, un răspuns la necesitățile șoferilor prin felul în care se conduce, deși rămâne un Mercedes veritabil prin confortul oferit pasagerilor și calitatea execuției.
Date tehnice: | Mercedes-Benz Clasa C Coupe |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 250 CDI |
Nr. usi/locuri | 2/4 |
Masa proprie/totala [kg] | 1580/2125 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4590/1770/1405 |
Ampatament | 2760 |
Volum portbagaj [l] | 225 (335) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 250 CDI |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2143 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 150(204)/4200 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 500/1600 |
Cutie de viteze | Automata/7 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 240 |
0-100 km/h [s] | 7 |
Consum urban/extra/mixt | 6.2/4.1/4.9 |
Emisii CO2 [g/km] | 128 |