Mercedes-Benz rămâne lider în segmentul premium, deși BMW a fost la un pas de a recupera deficitul cu cifre excelente înregistrate în decembrie. Constructorul de la Stuttgart a livrat cu 200.000 de mașini mai multe ca BMW și i-a depășit pe cei de la Audi cu 400.000 de mașini.
Și 2017 a fost un an record pentru Mercedes, al șaptelea la rând, pentru că 2.289.344 de clienți norocoși și-au primit mașinile cu stea în frunte, ceea ce reprezintă o creștere de 9,9% față de 2016.
Mercedes a fost lider în vânzări în segmentul premium în cele trei mari regiuni, Europa, Asia-Pacific și NAFTA, înregistrând cea mai mare creștere față de anul trecut. BMW s-a mulțumit cu 4,20%, iar Audi cu 0,60%.
Pe bătrânul continent, Mercedes a vândut 955.301 mașini în 2017, 300.000 dintre acestea rămânând acasă, în Germania. BMW Group a vândut 1.100.975 de unități în Europa în 2017, dar cifrele includ și vânzările pentru MINI și Rolls-Royce. Cu o creștere de 0,4% față de 2016, Audi a vândut în Europa 860.600 de vehicule.
Mercedes s-a instalat comod în fotoliul de lider și în Asia-Pacific, cu 875.250 de unități. În aceeași regiune au ajuns 847.493 de mașini cu emblema BMW, MINI și Rolls-Royce. De pe locul trei în clasamentul general, producătorul de la Inglostadt a câștigat însă, cursa în China, cu 597.866 de mașini expediate către statul asiatic.
Constructorul de la Stuttgart conduce ostilitățile în regiunea NAFTA, cu peste 400.000 de mașini care au ajuns acolo, fără să includem aici modelele smart. BMW Group, cu toate cele trei brand-uri, a vândut acolo 450.020 de mașini. Doar 226.511 de modele Audi au ajuns pe pământ american, după ce Dieselgate a afectat și producătorul mașinilor cu patru cercuri.
În 2017, peste un sfert dintre mașinile Mercedes vândute au fost mașini compacte. 620.000 de clienți din lumea întreagă au ales unul dintre membrii familiei Clasei A.
Dar limuzina și break-ul Clasa C și-au păstrat reputația de best-seller, cu 415.000 de unități vândute. Un sfert dintre acestea au fost limuzina cu ampatament lung, care se produce și se vinde exclusiv în China.
Noua Clasă E și-a adjudecat 350.000 dintre clienți. Și modelele SUV au prins un loc pe podium, pentru că 805.000 de oameni au preferat unul dintre acestea. Cele mai populare au fost GLC și GLA. Mercedes a vândut 170.000 de “mașini de vis” în 2017, cum numește compania coupe-urile și modelele cabrio.
Divizia de performanță AMG a înregistrat o creștere senzațională de 33%, cu 131.970 de vehicule ultra-performante expediate către clienți. Prin comparație, doar 80.795 de modele M a vândut BMW în 2017.
Bavarezii se mândresc, în schimb, cu divizia eco: au vândut 103.080 de mașini, 31.482 fiind cifrele trecute în contul modelului i3.
Cele mai populare modele din portofoliul BMW au fost Seria 5 (291.856 de unități), Seria 1 (201.968 de unități) și Seria 7 (63.311 unități). Și MINI a marcat un record anul trecut, cu 371.881 de mașini vândute.
În lumea în care SUV-urile fac legea, modelele Q au cunoscut o creștere masivă: 10.8%, ceea ce echivalează cu 689.150 de mașini vândute. Cel mai bine vândut Q în Europa este Q2. Q5 i-a convins pe 281.850 de clienți la nivel global.
Producător | Dec-17 | Modificare în % | Januarie-Decembrie | Modificare în % |
---|---|---|---|---|
Mercedes | 193.534 | 1.70% | 2,289,344 | 9.90% |
Europa | 75.423 | -4.00% | 955,301 | 6.40% |
– în Germania | 21.582 | -14.30% | 303,528 | 3.50% |
NAFTA | 40.367 | 9.10% | 400,320 | 1.30% |
– în SUA | 35.203 | 10.00% | 337,246 | -0.90% |
Asia-Pacific | 72.685 | 5.70% | 875,250 | 19.20% |
– în China | 48.140 | 12.20% | 587,868 | 25.90% |
Audi | 180.250 | 16.20% | 1,878,100 | 0.60% |
Europa | 65.150 | 3.00% | 860,600 | 0.40% |
– în Germania | 18.815 | 6.60% | 294,544 | 0.40% |
SUA | 26.977 | 16.30% | 226,511 | 7.80% |
China | 69.190 | 34.30% | 597,866 | 1.10% |
BMW | 195.916 | 9.50% | 2,088,283 | 4.20% |
Europa* | 102.968 | 4.40% | 1,100,975 | 0.90% |
– în Germania* | 29.062 | 9.00% | 311,071 | 0.80% |
NAFTA* | 47.987 | 4.10% | 450,020 | -2.00% |
– în SUA* | 38.864 | 3.70% | 352,790 | -3.40% |
Asia-Pacific* | 77.850 | 19.30% | 847,493 | 13.60% |
– în China* | 52.026 | 19.20% | 594,388 | 15.10% |
*BMW comunică vânzurile pe regiuni doar incluzând modelele MINI și Rolls-Royce. Nu putem estima, așadar, cifrele exacte de modele BMW s-au vândut în regiunile respective.