Mercedes-Benz Clasa A și Clasa B plug-in hybrid își fac apariția în premieră în gama compactă a constructorului premium. Lansarea lor face parte din strategia Mercedes de a lansa 20 de modele electrificate în 2020.
Modelele compacte cu logo-ul EQ Power primesc un motor electric și un motor turbo cu patru cilindri și cu o cilindree de 1,33 litri, dezvoltat în parteneriat cu Alianța Renault-Nissan. Unitatea se regăsește și sub capota SUV-ului Dacia Duster, o versiune pe care a testat-o și echipa AutoExpert.
Puterea totală a sistemului este de 218 cai putere, iar cuplul este de 450 Nm. Sistemul este cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj 8F-DCT.
O baterie litiu-ion de înaltă tensiune, cu o capacitate de aproximativ 15,6 kWh, stochează energia și asigură o autonomie electrică de până la 69 de kilometri. Bateria poate fi încărcată de la o sursă de curent alternativ sau continuu. De la un Wallbox de 7,4 kW, bateria are nevoie de o oră și 45 de minute pentru a se încărca de la 10 la 100% și de 25 de minute pentru a ajunge de la 10 la 80%, odată cuplată la o sursă de curent continuu.
150 de kilograme cântărește bateria răcită cu apă, livrată de Daimler-Deutsche ACCUMOTIVE.
Noile versiuni primesc un sistem de climatizare preliminară a cabinei, datorită echipării cu un compresor electric cu agent frigorific. Acest lucru se poate realiza și prin intermediul unei aplicații descărcate într-un smartphone.
Se regăsesc la bord și sistemul MBUX (Mercedes-Benz User Experience), dar și două programe de rulare noi, Electric și Battery Level. În modul Electric, șoferul poate selecta unul dintre cele cinci nivel diferite de recuperare a energiei (DAUTO, D+, D, D– and D—), prin intermediul padelelor.
Noile A 250 e și B 250 e au o capacitate de tractare de până la 1.600 de kilograme. Modelele cu emisii reduse vor ajunge în showroom-uri spre sfârșitul acestui an.
A 250 e | A 250 e Sal | B 250 e | |
Nr. cilindri | 4, în linie | ||
Cilindree (cc) | 1332 | ||
Putere
(kW/hp at rpm) |
118/160 at 5500 +/- 1.5% | ||
Cuplu (Nm at rpm) | 250 at 1620 | ||
Putere motor electric (kW) | 75 | ||
Cuplu motor electric (Nm) | 300 | ||
Putere totală (kW/hp) | 160/218 | ||
Cuplu total sistem (Nm) | 450 | ||
Accelerație 0-100 km/h (s) | 6.6 | 6.7 | 6.8 |
Viteză maximă (km/h)[4] | 235 | 240 | 235 |
Viteză maximă în regim electric (km/h) | 140 | ||
Consum mixt de la (l/100 km) | 1.5-1.4 | 1.4 | 1.6-1.4 |
Emisii CO2 în regim mixt de la (g/km) | 34-33 | 33-32 | 36-32 |
Capacitate baterie (kWh) | 15.6 | ||
Consum mixt
(kWh/100 km) |
15.0-14.8 | 14.8-14.7 | 15,4-14,7 |
Autonomie electrică în ciclul NDEC (km) | 74-76 | 75-77 | 70-77 |
Autonomie electrică în ciclul WLTP (km) | 60-68 | 61-69 | 56-67 |
Prețuri în Germania (euro), TVA inclus | 36,943.55 | 37,300.55 | 37,663.50 |