Mercedes-Benz a lansat oficial o nouă generație a modelului Clasa C. Este cel mai important model din gama sa, iar noua versiune preia elemente de design de la fratele mai mare din gamă: Clasa S.
Clasa C de la Mercedes-Benz este unul dintre cele mai de succes modele din segmentul mediu premium. De la lansarea primei variante în 1982 și până astăzi, modelul s-a vândut în peste 10.5 milioane de exemplare. Inițial cunoscut sub denumirea 190 și alintat Baby Benz, modelul stârnea un interes masiv la lansarea din 1982. Era cel mai mic model produs de Mercedes-Benz la acea dată. A doua generație a modelului avea să fie lansată în 1993 și era prima care purta noua nomenclatură C-Klasse.
Noua generație (a șasea în istoria mărcii germane, dacă numărăm și modelul 190) a fost lansată simultan atât în variantă sedan cât și break (wagon), iar tehnologia care se regăsește la bordul noului model este cote extrem de ridicate.
Mercedes-Benz Clasa C – prima generație electrificată
Noul Mercedes-Benz C-Class este primul din seria de modele de tradiție ale mărcii germane care va fi complet electrificat. Toate versiunile vor include un starter-generator și un sistem electric la 48 V sau tehnologie plug-in hybrid. Versiunea PHEV promite o autonomie în mod electric de 100 kilometri (WLTP).
Gama de motorizări este compusă exclusiv din unități cu patru cilindri din familia de propulsoare Mercedes-Benz FAME.
Motoare pe benzină
Toate motoarele pe benzină au sistem mild hybrid și starter generator integrat de generația a doua.
Propulsorul M 254 cu patru cilindri și sistem starter-generator de generația a doua ce adaugă un plus de 15 kW și 200 Nm este folosit în premieră pentru Clasa C. Acesta dezvoltă 258 CP în C 300 și pentru scurt timp este disponibil un boost de încă 20 kW.
Motorul de bază va fi cel de 1,5 litri în 4 cilindri de asemenea cu starter generator integrat de 15 kW și 200 Nm care va dezvolta 170 CP în C 180 și 204 CP în C 200.
Motoare diesel
Dieselul de 2 litri este nou, cursa pistonului fiind alungită de la 92,3 la 94,3 mm și astfel cilindreea a fost mărită de la 1950 la 1992 cmc.
În premieră și dieselul este disponibil cu sistem mild hybrid și starter alternator integrat care dezvoltă 15 kW și 200 Nm. Motorul livrează 200 CP în C 220 d și 265 CP în C 300 d. Noul diesel are presiunea de injecție mărită de la 2500 la 2700 bar, dispune de două turbine cu geometrie variabilă montate în serie și răcite cu apă, iar pistoanele de oțel au răcite cu sodiu.
Plug-In Hybrid
Mai multe versiuni plug-in hybrid cu tehnologie de generația a patra vor urma după lansarea inițială. Cu o putere de 95 kW (129 CP) și autonomie în mod full-electric de 100 kilometri, această versiune va putea fi folosită pentru mai multe zile fără ca motorul termic să intervină. Bateria folosită are o capacitate totală de 25.4 kWh și se va putea încărca de la stații DC de 55 kW în doar 30 minute și de la stații AC de 11 kW.
Modelul va putea fi echipat cu direcție și pentru puntea spate. Roțile spate pot vira cu 2.5 grade, ceea ce reduce raza de bracaj și adaugă un plus de agilitate pe viraje. Numărul de ture de volan s-a redus de la 2.35 la 2.1.
Noul model Clasa C este echipat cu faruri LED High Performance ca dotare standard. Sistemul Digital Light, cunoscut de la modelul S-Klasse, este oferit ca opțiune. Acesta permite proiecția de ghidaje și simboluri de avertizare pe drum. Sistemul folosește trei LED-uri puternice în fiecare bloc optic. Cu ajutorul inteligenței digitale, sistemul de faruri poate detecta alți participanți la trafic și ajustează puterea farurilor în consecință.
La interior, inspirația a venit tot din partea noului model S-Klasse. Planșa de bord este complet digitală, iar pe consola centrală display-ul de 9,5 inch standard (11,9 inch opțional) pentru sistemul MBUX este integrat în poziție verticală. Acesta este înclinat spre cel de la volan cu șase grade pentru o mai bună vizibilitate.
Ecranul din fața celui de la volan poate avea 10.25 inch sau 12.3 inch.
Sunt disponibile trei grafici (Discreet, Sporty, Classic) combinate cu trei moduri (Navigation, Assistance, Service).
Gurile de ventilație rotunde sunt complet noi și au fost inspirate de industria aeronautică.
Noua generație a modelului german va și prima care nu va mai avea celebra emblemă în formă de stea amplasată pe capotă. Emblema mărcii va fi afișată exclusiv pe grila radiatorului.
Versiunile Coupe și cabrio au dispărut din program dar pe lângă versiunea break T-Model va fi oferită în premieră și o versiune C-Class All Terrain. Versiunea break a fost prezentată astăzi împreună cu limuzina.
Via Mercedes-Benz