Mercedes-Benz GLA – Un altfel de SUV

Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz GLA deschide un nou capitol în istoria SUV-urilor compacte. Proporțiile total neobișnuite, designul dinamic și consumurile reduse fără a renunța însă la polivalența oferită de tracțiunea integrală stabilesc noi standarde.

Noua platformă flexibilă MFA cu motoarele amplasate transversal și având la bază tracțiunea față destinată noii familii de modele compacte a deschis noi perspective pentru Mercedes-Benz. GLA este un nou concept de SUV nu doar pentru Mercedes-Benz. Cu doar 5 cm mai înalt decât Clasa A, dar cu o gardă la sol sensibil mai mare și pasajele roților proeminente și mari, GLA este scund pentru un SUV, arătând mai degrabă ca un animal de pradă decât ca un cărăuș.

Aceste proporții sportive nu sunt doar atrăgătoare ci conferă și o eficiență remarcabilă. Cu un Cx de numai 0,29 și o suprafață de rezistență la înaintare de numai 0,66 mp, consumul de combustibil și emisiile de CO2 sunt extrem de reduse. Mercedes-Benz a pus accent pe optimizarea aerodinamicii, aceasta fiind calea cea mai eficientă din punct de vedere al costurilor pentru a obține un consum și emisii reduse.

Mercedes-Benz GLA – Un altfel de SUV

Faptul că GLA nu are proporții clasice de SUV nu înseamnă că  Mercedes-Benz a făcut compromisuri în ceea ce privește aptitudinile offroad. Mercedes-Benz a dezvoltat special pentru noua gamă compactă un sistem de tracțiune

Mercedes-Benz GLA

integrală ușor și compact care poartă același nume de 4MATIC, dar este diferit conceptual de cel de la modelele mai mari. Puntea față este antrenată direct de cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte, care este standard la toate versiunile 4×4. Un angrenaj conic din cutie transmite puterea la nevoie la puntea spate către un ambreiaj multidisc prin intermediul unui arbore cardanic.

Mercedes-Benz GLA

Ambreiajul multidisc variază puterea între punțile față și spate în raport 0-100%/ 100-0%. Distribuția cuplului se face fără intervenția șoferului, iar în condiții de aderență bună, doar roțile față sunt motoare. Declarația de SUV a lui GLA este susținută și de cele nu mai puțin de patru versiuni cu tracțiune integrală (inclusiv pentru top modelul GLA 45 AMG la care 4MATIC este standard).

Consum foarte economicMercede

Versiunile 200 d 4MATIC și 220 d 4Matic înregistrează un consum foarte economic de numai 4,8 l/100 km (emisii de 127 g/km) în timp ce varianta de bază GLA 180 d cu tracțiune față și cutie automată coboară sub 4 l/100 km (3,9 l/100 km). Gama de motorizări cuprinde trei dieseluri și patru motorizări pe benzină plus supersportivul GLA 45 AMG care dezvoltă 381 CP dintr-un motor turbo de numai 2 litri.

Fiind un SUV de acces în lumea 4×4 de la Mercedes-Benz și destinat noii generații tinere, GLA se bucură și de o personalizare specială. Astfel, sunt disponibile trei linii de echipare– Urban, Style și AMG Line – care pot fi individualizate cu alte trei pachete de design – Night, Exclusive și Exclusive AMG – dar și cu alte opțiuni individuale. Mercedes-Benz oferă 12 tipuri de jante, scaune confort (Style) sau sport (Urban, AMG) îmbrăcate în material textil, combinație de textil cu piele Artico (Style, Urban), piele Artico/ microfibră (AMG) sau tapițerie de piele natur.

Mercedes-Benz GLA

DATE TEHNICE

Model GLA 180 d GLA 200 d GLA 200 d 4Matic GLC 220 d/ 4MATIC GLA 180 GLA 200
Motor/nr. cilindri L4, turbodiesel L4, turbodiesel L4, turbodiesel L4, turbodiesel L4, turbo L4, turbo
Cilindree (cmc) 1.461 2.143 2.143 2.143 1.595 1.595
Putere maximă/turație (CP/rpm) 109/4.000 136/3.200-4.000 136/3.200-4.000 177/3.600-3.800 122/5.000 156/5.300
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) 260/1.750-2.500 300/1.400-3.000 300/1.400-3.000 350/1.400-3.400 200/1.200-4.000 250/1.200-4.000
Cutie de viteze 6 tr. man./7 tr. autom. 6 tr. man./7 tr. autom. 7 tr. autom. 7 tr. autom/7 tr. autom. 6 tr. man./7 tr. autom. 6 tr. man./7 tr. autom.
Transmisie față față integrală integrală față față
L/l/h (mm) 4.417/1.804/1.494
Ampatament (mm) 2.699
Volum portbagaj (l) 421-1.235
Masă la gol (kg) 1.440/1.470 1.505/1.535 1.595 1.535/1.595 1.395/1.435 1.395/1.435
Viteză maximă (km/h) 190/190 205/205 200 223/218 200/200 215/215
Accelerație 0-100 km/h (s) 11,9/11,9 9,5/9,1 9,1 7,7/7,7 9,0/8,7 8,4/8,1
Consum mediu (l/100 km) 4,0/3,9 4,2/4,2 4,8 4,2/4,8 5,7/5,6 5,8/5,6
Emisii CO2  (g/km) 105/103 110/108 127 110/127 133/131 134/131
Preț (euro cu TVA) 29.586 31.206 35.406 35.922/38.022 28.416 30.156
Pachet Style 1.242 1.242 1.242 1.242 1.242 1.242
Pachet Urban 1.962 1.962 1.962 1.962 1.962 1.962
Pachet AMG Sport 3.306 3.306 3.306 3.306 3.306 3.306

 

Model GLA 250 GLA 250 4MATIC AMG GLA 45 4MATIC
Motor/nr. cilindri L4, turbo L4, turbo L4, turbo
Cilindree (cmc) 1.991 1.991 1.991
Putere maximă/turație (CP/rpm) 211/5.500 211/5.500 381/6.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) 350/1.200-4.000 350/1.200-4.000 475/2.250-5.000
Cutie de viteze 6 tr. man./7 tr. autom. 7 tr. autom. 7 tr. autom.
Transmisie față integrală integrală
L/l/h (mm) 4.417/1.804/1.494
Ampatament (mm) 2.699
Volum portbagaj (l) 421-1.235
Masă la gol (kg) 1.435/1.460 1.505 1.585
Viteză maximă (km/h) 235/235 230 250
Accelerație 0-100 km/h (s) 6,7/6,6 6,6 4,4
Consum mediu (l/100 km) 6,1/5,8 6,5 7,4
Emisii CO2  (g/km) 142/134 152 172
Preț (euro cu TVA) 34.032 38.460 56.676
Pachet Style 1.242 1.242
Pachet Urban 1.962 1.962
Pachet AMG Sport 3.306 3.306 serie

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top