Mercedes-Benz GLA deschide un nou capitol în istoria SUV-urilor compacte. Proporțiile total neobișnuite, designul dinamic și consumurile reduse fără a renunța însă la polivalența oferită de tracțiunea integrală stabilesc noi standarde.
Noua platformă flexibilă MFA cu motoarele amplasate transversal și având la bază tracțiunea față destinată noii familii de modele compacte a deschis noi perspective pentru Mercedes-Benz. GLA este un nou concept de SUV nu doar pentru Mercedes-Benz. Cu doar 5 cm mai înalt decât Clasa A, dar cu o gardă la sol sensibil mai mare și pasajele roților proeminente și mari, GLA este scund pentru un SUV, arătând mai degrabă ca un animal de pradă decât ca un cărăuș.
Aceste proporții sportive nu sunt doar atrăgătoare ci conferă și o eficiență remarcabilă. Cu un Cx de numai 0,29 și o suprafață de rezistență la înaintare de numai 0,66 mp, consumul de combustibil și emisiile de CO2 sunt extrem de reduse. Mercedes-Benz a pus accent pe optimizarea aerodinamicii, aceasta fiind calea cea mai eficientă din punct de vedere al costurilor pentru a obține un consum și emisii reduse.
Mercedes-Benz GLA – Un altfel de SUV
Faptul că GLA nu are proporții clasice de SUV nu înseamnă că Mercedes-Benz a făcut compromisuri în ceea ce privește aptitudinile offroad. Mercedes-Benz a dezvoltat special pentru noua gamă compactă un sistem de tracțiune
integrală ușor și compact care poartă același nume de 4MATIC, dar este diferit conceptual de cel de la modelele mai mari. Puntea față este antrenată direct de cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte, care este standard la toate versiunile 4×4. Un angrenaj conic din cutie transmite puterea la nevoie la puntea spate către un ambreiaj multidisc prin intermediul unui arbore cardanic.
Ambreiajul multidisc variază puterea între punțile față și spate în raport 0-100%/ 100-0%. Distribuția cuplului se face fără intervenția șoferului, iar în condiții de aderență bună, doar roțile față sunt motoare. Declarația de SUV a lui GLA este susținută și de cele nu mai puțin de patru versiuni cu tracțiune integrală (inclusiv pentru top modelul GLA 45 AMG la care 4MATIC este standard).
Consum foarte economicMercede
Versiunile 200 d 4MATIC și 220 d 4Matic înregistrează un consum foarte economic de numai 4,8 l/100 km (emisii de 127 g/km) în timp ce varianta de bază GLA 180 d cu tracțiune față și cutie automată coboară sub 4 l/100 km (3,9 l/100 km). Gama de motorizări cuprinde trei dieseluri și patru motorizări pe benzină plus supersportivul GLA 45 AMG care dezvoltă 381 CP dintr-un motor turbo de numai 2 litri.
Fiind un SUV de acces în lumea 4×4 de la Mercedes-Benz și destinat noii generații tinere, GLA se bucură și de o personalizare specială. Astfel, sunt disponibile trei linii de echipare– Urban, Style și AMG Line – care pot fi individualizate cu alte trei pachete de design – Night, Exclusive și Exclusive AMG – dar și cu alte opțiuni individuale. Mercedes-Benz oferă 12 tipuri de jante, scaune confort (Style) sau sport (Urban, AMG) îmbrăcate în material textil, combinație de textil cu piele Artico (Style, Urban), piele Artico/ microfibră (AMG) sau tapițerie de piele natur.
DATE TEHNICE
Model | GLA 180 d | GLA 200 d | GLA 200 d 4Matic | GLC 220 d/ 4MATIC | GLA 180 | GLA 200 |
Motor/nr. cilindri | L4, turbodiesel | L4, turbodiesel | L4, turbodiesel | L4, turbodiesel | L4, turbo | L4, turbo |
Cilindree (cmc) | 1.461 | 2.143 | 2.143 | 2.143 | 1.595 | 1.595 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 109/4.000 | 136/3.200-4.000 | 136/3.200-4.000 | 177/3.600-3.800 | 122/5.000 | 156/5.300 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 260/1.750-2.500 | 300/1.400-3.000 | 300/1.400-3.000 | 350/1.400-3.400 | 200/1.200-4.000 | 250/1.200-4.000 |
Cutie de viteze | 6 tr. man./7 tr. autom. | 6 tr. man./7 tr. autom. | 7 tr. autom. | 7 tr. autom/7 tr. autom. | 6 tr. man./7 tr. autom. | 6 tr. man./7 tr. autom. |
Transmisie | față | față | integrală | integrală | față | față |
L/l/h (mm) | 4.417/1.804/1.494 | |||||
Ampatament (mm) | 2.699 | |||||
Volum portbagaj (l) | 421-1.235 | |||||
Masă la gol (kg) | 1.440/1.470 | 1.505/1.535 | 1.595 | 1.535/1.595 | 1.395/1.435 | 1.395/1.435 |
Viteză maximă (km/h) | 190/190 | 205/205 | 200 | 223/218 | 200/200 | 215/215 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 11,9/11,9 | 9,5/9,1 | 9,1 | 7,7/7,7 | 9,0/8,7 | 8,4/8,1 |
Consum mediu (l/100 km) | 4,0/3,9 | 4,2/4,2 | 4,8 | 4,2/4,8 | 5,7/5,6 | 5,8/5,6 |
Emisii CO2 (g/km) | 105/103 | 110/108 | 127 | 110/127 | 133/131 | 134/131 |
Preț (euro cu TVA) | 29.586 | 31.206 | 35.406 | 35.922/38.022 | 28.416 | 30.156 |
Pachet Style | 1.242 | 1.242 | 1.242 | 1.242 | 1.242 | 1.242 |
Pachet Urban | 1.962 | 1.962 | 1.962 | 1.962 | 1.962 | 1.962 |
Pachet AMG Sport | 3.306 | 3.306 | 3.306 | 3.306 | 3.306 | 3.306 |
Model | GLA 250 | GLA 250 4MATIC | AMG GLA 45 4MATIC |
Motor/nr. cilindri | L4, turbo | L4, turbo | L4, turbo |
Cilindree (cmc) | 1.991 | 1.991 | 1.991 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 211/5.500 | 211/5.500 | 381/6.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 350/1.200-4.000 | 350/1.200-4.000 | 475/2.250-5.000 |
Cutie de viteze | 6 tr. man./7 tr. autom. | 7 tr. autom. | 7 tr. autom. |
Transmisie | față | integrală | integrală |
L/l/h (mm) | 4.417/1.804/1.494 | ||
Ampatament (mm) | 2.699 | ||
Volum portbagaj (l) | 421-1.235 | ||
Masă la gol (kg) | 1.435/1.460 | 1.505 | 1.585 |
Viteză maximă (km/h) | 235/235 | 230 | 250 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 6,7/6,6 | 6,6 | 4,4 |
Consum mediu (l/100 km) | 6,1/5,8 | 6,5 | 7,4 |
Emisii CO2 (g/km) | 142/134 | 152 | 172 |
Preț (euro cu TVA) | 34.032 | 38.460 | 56.676 |
Pachet Style | 1.242 | 1.242 | – |
Pachet Urban | 1.962 | 1.962 | – |
Pachet AMG Sport | 3.306 | 3.306 | serie |