La mai puțin de un an de la lansarea lui GLC, Mercedes-Benz a prezentat în primăvara lui 2016 la Salonul de la New York noul GLC Coupé. Stilat și sportiv, GLC Coupé reprezintă combinația perfectă între polivalența unui SUV și emoția și incisivitatea conferite de un coupé.
În primăvara lui 2015 Mercedes-Benz prezenta la Salonul de la Shanghai GLC Coupé Concept care a prefigurat stilul expresiv și dinamic al viitorului model de serie. Acesta a preluat aproape neschimbate liniile conceptului în producția de serie.
Față de GLC, GLC Coupé este mai lung cu 76 mm și mai scund cu 37 mm, măsurând 4.732 mm lungime și 1.602 mm înălțime, ampatamentul și lățimea fiind identice cu ale lui GLC, cu care împarte și platforma tehnică. GLC Coupé are caracterul tipic al unui coupé Mercedes-Benz, cu grila tip diamant a radiatorului cu o singură bară orizontală care susține sigla Mercedes-Benz și linia plonjată a acoperișului.
Montantul față este mai înclinat decât la GLC, iar acoperișul coboară mai mult spre spate terminându- se cu un spate elegant și musculos care integrează stopurile lungi și subțiri din două bucăți, logoul Mercedes-Benz poziționat central și un eleron ascuțit și functional, care se regăsește pe toate coupé-urile Mercedes-Benz și al cărui design este inspirat de cel de la Clasa S Coupé.
Stilat și sportiv, GLC Coupé reprezintă combinația perfectă între polivalența unui SUV și emoția și incisivitatea conferite de un coupé
Spre deosebire de rivalii săi, Mercedes-Benz a reușit să rezolve elegant conflictul de interese dintre linia de coupé a acoperișului și spațiul interior. Forma acoperișului a permis menținerea unei înălțimi interioare suficiente în spate pentru ca persoane înalte să poată călători confortabil.
Volumul portbagajului este puțin mai mic decât la GLC, dar valorile absolute, cuprinse între 500 și 1400 litri sunt generoase pentru un SUV coupé de clasă medie. Prin rabaterea banchetei, se creează o suprafață perfect plană, ca o masă de billiard.
Interiorul este similar cu cel de la GLC având în standard sistemul multimedia Audio 20 CD cu display tactil de 7 inch la care se poate comanda opțional modulul de navigație Garmin. Tot opțional, GLC Coupé se poate configura cu sistemul multimedia de top COMAND Online cu display de 8,4 inch și hard disc.
Echiparea standard este impresionantă
Echiparea standard este impresionantă, cu jante de aliaj ușor de 18 inch, pachet Chrome cu evacuări vizibile, hayon electric, sistem multimedia Audio 20 CD, cameră de luat vederi pentru marșarier, sistem de pornire fără cheie KEYLESS-GO și tapițerie din piele artificială Artico. Nu lipsesc nici cele mai noi sisteme de asistență printre care COLLISSION PREVENTION ASSIST PLUS și ATTENTION ASSIST.
Opțional, mașina se poate configura cu pachetele AMG Line Interior și Exterior, EXCLUSIVE Interior, designo Interior sau Night. Pachetul AMG Line Interior/Exterior include scaune sport îmbrăcate în piele ARTICO/microfibră DINAMICA și jante AMG de 19 inch (opțional 20 de inch). Utilizând strategia de la alte modele, încă de la lansare este disponibilă seria specială Edition 1 cu piele naturală în două culori, pachet AMG Line Exterior cu jante de aliaj AMG de 20 inch și vopsea designo.
GLC Coupé poate fi configurat cu trei tipuri de suspensie. Standard, se oferă trenul de rulare adaptiv DYNAMIC SELECT cu cinci moduri de reglaj pentru direcție și transmisie – ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ și INDIVIDUAL în combinație cu o suspensie sport.
Unic în acest segment, GLC Coupé poate fi comandat cu o suspensie pneumatică la toate patru roțile
Unic în acest segment, GLC Coupé poate fi comandat cu o suspensie pneumatică la toate patru roțile AIR BODY CONTROL la care se poate regla atât tăria cât și garda la sol din selectorul DYNAMIC SELECT. Pe modul SPORT+, garda la sol coboară cu 15 mm și suspensia se întărește, ruliul reducându-se la minimum.
Pe modul COMFORT, suspensia devine mai soft oferind un confort de primă clasă la drum lung.
De asemenea, pentru încărcarea mai facilă a portbagajului, suspensia poate fi coborâtă cu 40 mm. În premieră la gama GLC, GLC Coupé este disponibil optional și cu o suspensie adaptivă cu arcuri de oțel și amortizoare adaptive numită DYNAMIC BODY CONTROL, la care se poate regla de asemenea tăria, fiind oferită la un preț mai mic decât cea pneumatică.
GLC Coupé nu are doar un centru de greutate ușor mai coborât decât GLC datorită înălțimii mai mici ci are și o direcție personalizată, având un raport de demultiplicare mai mic, de 15,1:1 față de 16,1:1 la GLC, care îi conferă o incisivitate sportită, accentuată și mai mult în modurile SPORT și SPORT+.
Cutia de transfer a sistemului 4×4 realizată ca modul separat și noua cutie automată cu nouă trepte 9G-Tronic având carcasa din magneziu au contribuit cu 12 kg la efortul de scădere a masei.
Cu un coeficient aerodinamic de numai 0,31, GLC Coupé este lider în clasa sa
De asemenea, cu un coeficient aerodinamic de numai 0,31, GLC Coupé este lider în clasa sa, iar masa redusă împreună cu aerodinamica foarte bună contribuie la obținerea unei eficiențe remarcabile conferită de un consum foarte redus care se cifrează la numai 5 l/100 km pentru ambele versiuni diesel (emisii de 131 g/km CO2).
GLC Coupé debutează cu trei motorizări cu patru cilindri: una pe benzină cu motor turbo de 2 litri și 211 CP (GLC 250 4MATIC Coupé) și două dieseluri de 2,1 litri de 170 CP (GLC 220 d 4MATIC Coupé) și 204 CP (GLC 250 d 4MATIC Coupé), toate combinate standard cu tracțiune integrală și transmisie automată cu nouă trepte 9G-TRONIC.
La finalul anului gama se completează cu motorizările cunoscute de la GLC: GLC 200d Coupé, GLC 350 d 4MATIC, GLC 300 4MATIC, versiunea Plug-In Hybrid GLC 350 e 4MATIC și cea sport Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC echipată cu excelentul V6 bi-turbo de 3 litri și 367 CP.
DATE TEHNICE | |||
---|---|---|---|
Model | GLC 220 d 4MATIC Coupé | GLC 250 d 4MATIC Coupé | GLC 250 4MATIC Coupé |
Motor/nr.cilindri | L4, turbodiesel | L4,turbodiesel | L4 turbo |
Cilindree (cmc) | 2.143 | 2.143 | 1.991 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 170/3.000-4.200 | 204/3.800 | 211/5.500 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 400/1.400-2.800 | 500/1.600-1.800 | 350/1.200-4.000 |
Cutie de viteze | 9 trepte, automată | 9 trepte, automată | 9 trepte, automată |
Transmisie | integrală | integrală | integrală |
L/l/h (mm) | 4.732/1.890/1.602 | 4.732/1.890/1.602 | 4.732/1.890/1.602 |
Ampatament (mm) | 2.873 | 2.873 | 2.873 |
Volum portbagaj (l) | 500-1.400 | 500-1.400 | 500-1.400 |
Masă la gol (kg) | 1.845 | 1.845 | 1.785 |
Viteză maximă (km/h) | 210 | 222 | 222 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 8,3 | 7,6 | 7,3 |
Consum mediu (l/100 km) | 5,0 | 5,0 | 6,9 |
Emisii CO2 (g/km) | 131 | 131 | 159 |
Preț (euro cu TVA) de la | de la 50.040 | de la 51.360 | de la 49.200 |
Pachet AMG Line Interior/Exterior | 576/2.400 | 576/2.400 | 576/2.400 |
Pachet Exclusive Interior | 876 | 876 | 876 |
Pachet d esigno Interior | 3.900 | 3.900 | 3.900 |