Mercedes-Benz GLC – Polivalență on și off-road. Mai mare, mai ușor și mai seducător decât predecesorul său, Mercedes-Benz GLC oferă o dinamică superioară pe șosea fără a neglija comportamentul în off-road.
Cu 650.000 unități vândute, GLK a fost cel mai bine vândut SUV Mercedes-Benz. Dar în ultimii ani, lumea s-a schimbat și accentul cade acum foarte mult pe calitățile la rulare. În acest sens, Mercedes- Benz GLC preia noua platformă de la Clasa C cu puntea spate multilink și noua punte față cu patru brațe care îi conferă un confort inegalabil la drum.
În plus, noua caroserie realizată dintr-un procent mai mare din aluminiu a condus la reducerea masei cu 80 kg în contextul în care dimensiunile și respectiv spațiul interior au crescut. Astfel, lungimea a crescut cu 12 cm, aproape toată creșterea fiind utilizată pentru mărirea ampatamentului cu 11,8 cm, spațiul la genunchi fiind acum mai generos cu 5,7 cm. Și volumul portbagajului cu toate locurile montate a crescut substanțial, cu 80 de litri, până la 550 litri, ajungând la 1.600 litri (plus 50 litri) cu bancheta rabatată, care este acum fracționabilă 40/20/40%.
Gama de motoare este formată din două dieseluri cu patru cilindri, de 2,1 litri cu 170 și 204 CP, un diesel V6 de 3 litri și 258 CP și un propulsor turbo pe benzină de 2 litri și 211 CP la care se adaugă versiunea Plug-In Hybrid GLC 350 e și modelul de top 43 AMG echipat cu V6 bi-turbo de 367 CP, tracțiunea integrală fiind standard la toată gama.
Mercedes-Benz GLC – Polivalență on și off-road
Cu excepția versiunii Plug-In Hybrid care are transmisie automată cu 7 trepte, toate versiunile dispun de noua cutie automată cu 9 trepte 9G-Tronic. Standard, GLC va fi disponibil cu trenul de rulare Agility Control cu amortizoare hidraulice adaptive și diferite reglaje pentru direcție, motor și cutie de viteze ca parte a sistemului Dynamic Select cu cinci programe de condus – ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ și INDIVIDUAL – de asemenea standard. Versiunea de bază vine cu suspensie Comfort, iar în combinație cu pachetul exterior AMG Line sau ca opțiune individuală, se oferă o suspensie Sport. GLC 350 e 4MATIC și modelele echipate cu pachet Off-road dispun de o gardă la sol ridicată cu 20 mm.
Unică în segment este noua suspensie pneumatică adaptivă AIR BODY CONTROL, cu reglaj continuu al amortizoarelor ADS Plus. La modelele cu pachet Off-road suspensia pneumatică AIR BODY CONTROL dispune de cinci moduri de reglare (Slippery, Trailer, Off-road, Incline și Rocking Assist) și permite reglarea gărzii la sol.
Pe modul Off-road, utilizat pe macadam, nisip, teren mediu accesibil, garda la sol se ridică cu 15 mm. Modul Incline optimizează urcarea pantelor, garda la sol fiind de asemenea ridicată cu 15 mm. Pe Rocking Assist, garda la sol are valoarea maximă, fiind cu 50 mm mai ridicată. Acest mod este disponibil până la viteze de 20 km/h. Modul Slippery este utilizat pe suprafețe alunecoase, iar modul Trailer ajută la manevrarea unei rulote sau remorci în condiții vitrege.
Pachetul Off-road mai include un scut Gemtex robust care protejează motorul și transmisia
Pachetul Off-road mai include un scut Gemtex robust care protejează motorul și transmisia și un sistem de asistare la coborârea pantelor DSR. La modelele clasice garda la sol este de 181 mm și ajunge la 227 mm la versiunea cu pachet Off-roasd și suspensie pneumatică. GLC se laudă și cu unghiuri bune de atac și ieșire, de 31, respectiv 25 grade, pentru variantele cu pachet Off-road și suspensie pneumatică (22 și 23 de grade pentru cele cu suspensie clasică). În viitorul apropiat, GLC va fi disponibil și cu suspensia adaptivă cu arcuri clasice Dynamic Body Control care a debutat la GLC Coupé.
Model | GLC 220 d 4MATIC | GLC 250 d 4MATIC | GLC 350 d 4MATIC | GLC 250 4MATIC | AMG GLC 43 4MATIC | GLC 350 e 4MATIC |
---|---|---|---|---|---|---|
Motor/nr. cilindri | L4, turbodiesel | L4, turbodiesel | V6, turbodiesel | L4, turbo | V6, bi-turbo | L4, turbo |
Cilindree (cmc) | 2.143 | 2.143 | 2.987 | 1.991 | 2.996 | 1.991 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 170/3.000-4.200 | 204/3.800 | 258/3.400 | 211/5.500 | 367/5.500-6.000 | 211/5.500 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 400/1.400-2.800 | 500/1.600-1.800 | 620/1.600-2.400 | 350/1.200-4.000 | 520/2.500-4.500 | 350/1.200-4.000 |
Motor electric | ||||||
Putere maximă (CP) | 114 | |||||
Cuplu maxim (Nm) | 340 | |||||
Putere maximă sistem hibrid (CP) | 320 | |||||
Cuplu maxim sistem hibrid (Nm) | 560 | |||||
Cutie de viteze | 9 trepte aut. | 9 trepte aut. | 9 trepte aut. | 9 trepte aut. | 9 trepte aut. | 7 trepte aut. |
Transmisie | integrală | integrală | integrală | integrală | integrală | integrală |
L/l/h (mm) | 4.656/1.890/1.639 | 4.656/1.890/1.639 | 4.656/1.890/1.639 | 4.656/1.890/1.639 | 4.656/1.890/1.639 | 4.656/1.890/1.639 |
Ampatament (mm) | 2.873 | 2.873 | 2.873 | 2.873 | 2.873 | 2.873 |
Volum portbagaj (l) | 550-1.600 | 550-1.600 | 550-1.600 | 550-1.600 | 550-1.600 | 550-1.600 |
Masă la gol (kg) | 1.845 | 1.845 | 1.890 | 1.735 | 1.845 | 2.025 |
Viteză maximă (km/h) | 210 | 222 | 238 | 222 | 250 | 235 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 8,3 | 7,6 | 6,2 | 7,3 | 4,9 | 5,9 |
Consum mediu (l/100 km) | 5,0 | 5,0 | 5,9 | 6,5 | 8,3 | 2,5 |
Emisii CO2 (g/km) | 129 | 129 | 159 | 152 | 189 | 59 |
Autonomie electrică (km) | 34 | |||||
Preț (euro cu TVA) | de la 44.340 | de la 45.540 | de la 51.240 | de la 43.080 | de la 64.722 | de la 52.740 |
Pachet Exclusive Interior/Exterior | 1.152/1.020 | 1.152/1.020 | 1.320/1.020 | 1.152/1.020 | -/- | 1.152/660 |
Pachet AMG Line Interior/Exterior | 996/2.760 | 996/2.760 | 996/2.760 | 996/2.760 | serie/serie | 996/2.400 |
Pachet Off-road Exterior 1.080 1.080 1.080 - | 1.080 | 1.080 | 1.080 | 720 |