Mercedes-Benz – Înger păzitor

Prevenirea accidentelor și minimizarea consecințelor lor este scopul întregii echipe care lucrează în departamentul de siguranță al Mercedes-Benz.

Siguranță în lumea reală. Baza acestei idei este formată din lucruri esențiale precum confortul oferit de suspensie și de scaune, insonorizarea, eficiența farurilor și a ștergătoarelor și alte lucruri aparent simple. Comportamentul rutier ce nu oferă surprize neplăcute este oferit printr-un șasiu atent dezvoltat, la care se adaugă de ani buni și ESP, dezvoltat de Mercedes.

În plus, există sistemele Pre-Safe care pot avertiza, asista și proteja șoferul atunci când este detectat un risc concret de accident. Cu un total de zece noi sisteme de asistență la condus, ce pornesc de la Attention Assist (detectarea amețelii) la Distronic Plus (controlul proximității), Clasa C atinge noi culmi ale siguranței.

Dintre sistemele ce au rolul de a preveni accidentele începem prin prezentarea lui Adaptive Highbeam Assist. Acesta detectează vehiculele care se deplasează în față sau se aproprie din sens opus și ajustează fazele farurilor în funcție de distanță. În acest fel se poate utiliza mai mult faza lungă. Sistemul activ de păstrare a benzii de deplasare intervine atunci când mașina trece peste o linie de marcaj. În acest caz este emis un semnal luminos în bord și volanul începe să vibreze pentru a avertiza șoferul.

2

Mercedes-Benz – Înger păzitor

Dacă șoferul nu reacționează, sistemul poate utiliza ESP-ul pentru a dirija și menține vehiculul în interiorul benzii. Asistența pentru limitele de viteză: o cameră amplasată în spatele parbrizului detectează indicatoarele de viteze și le compară cu datele existente în sistemele GPS. Această viteză este apoi redată de indicatoarele de bord.

În ultimă instanță Pre-Safe frânează independent dacă există pericolul unui accident iminent. La început, șoferul este atenționat printr-un semnal vizual și acustic în momentul în care sistemul depistează pericolul unui accident. Dacă șoferul nu reacționează, sistemul frânează vehiculul autonom de intervenția șoferului. Această acțiune are loc în două faze: cu aproximativ 1,6 s înainte de punctul de impact sistemul decelerează mașina cu 40% din forța maximă de frânare, avertizează șoferul încă o dată și activează sistemul Pre-Safe reversibil de protecție al pasagerilor.

Dacă șoferul nu reacționează nici în acest moment, Pre-Safe aplică forța maximă de frânare cu aproximativ 0,6 s înainte de coliziune. Sistemul este activ între 30-200 km/h, atunci când sunt detectate vehicule ce se deplasează în fața mașinii. Sistemul intervine și atunci când mașina se apropie, cu o viteză ce nu depășește 70 km/h, de o coloană de vehicule în staționare. Conceptul de siguranță al clasei C a fost optimizat pe baza analizării accidentelor ce au loc în condiții reale, nu simulate.3

La începutul anilor ’90, Mercedes-Benz efectua aproximativ 200 de accidente computerizate pe an.

Din echipamentul standard fac parte șapte airbag-uri, centuri pretensionate, limitatoare de forță pentru centuri și tetierele active (Neck-Pro) pentru a asigura pasagerilor cel mai înalt nivel de siguranță în cazul producerii unui accident. Bazele dezvoltării capitolului siguranță pentru Clasa C au fost simulările de accidente.

Acest domeniu a făcut mari salturi odată cu dezvoltarea tehnicii de calcul. La începutul anilor ’90, Mercedes-Benz efectua aproximativ 200 de accidente computerizate pe an. Acest număr a crescut la 1500 în anul 2000, iar în 2010 peste 50.000 de astfel de teste au fost duse la bun sfârșit. Nivelul detaliilor prezente la replicile digitale ale mașinilor a ajuns în prezent la două milioane.

Pe lângă avantajul vitezei de dezvoltare, avantajul decisiv al simulărilor computerizate asupra impactelor reale stă nu doar în faptul că vehiculele nu sunt distruse, ci abilitatea de a putea detecta și urmări fiecare detaliu. Inginerii pot urmări cursul deformărilor la viteză foarte mică din orice perspectivă, intrând mai adânc în detalii în fiecare an. Spre exemplu, pentru a reconstrui cu precizie punctele de sudură și rezistența lor la torsiune, experții au efectuat peste 9.000 de teste pentru componente.

Dar, încă există limitări ale acestor simulări, așa cum sunt densitatea combustibilului și performanțele încuietorilor ușilor în timpul accidentului. De aceea testele reale și cele simulate vor continua să fie complementare în cadul Centrului de Tehnologie de la Sindelfingen.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top