Într-o mare de S-uri, poate litera h (a se citi hybrid) să facă diferenţa sau este doar o nouă găselniţă a departamentelor de marketing?
Nu am încercat, dar cred că, dacă aş ieşi din casă şi aş arunca o piatră într-o direcţie oarecare, ar fi şanse destul de mari să lovesc un Mercedes-Benz Clasa S. Acest model a prins foarte bine pe piaţa din România, iar vânzările mari înregistrate sunt confirmate de numărul de modele prezente la tot pasul.
Marea lor majoritate sunt negre şi asezonate cu un interior care aduce a hotel de 5 stele. Pentru cei care doresc un plus de exclusivitate, şi nu vorbesc de AMG sau Brabus, există S400 HYBRID, maşina care te scoate din anonimat şi te propulsează în topul managerilor iubitori ai curentului ECO. S400 Hybrid dezvoltă în total 299 CP, adăugând 20 CP ai motorului electric la cei 279 CP ai motorului convenţional de 3.500 cmc. Este unul dintre puţinele automobile hibride care dispune de acumulatori cu Li-Ion, soluţie exclusivistă pe care puţini constructori auto au adoptat-o.
Dincolo de litera h
În viaţa de zi cu zi, sistemul hibrid este asemeni unui start/stop mai evoluat, asigurând emisii zero de CO2 la staţionare, implicit o reducere a consumului de carburant mai ales la deplasările prin oraş. În rest, atinge prima sută de km cu start de pe loc în 7,2 secunde, iar consumul mixt de carburant este declarat la valoarea de 7,9 l/100 km.
Este la fel de confortabil ca orice S, iar la interior doar sigla Hybrid face diferenţa şi îţi aminteşte că te afli într-un automobil care ţine cu mediul înconjurător. Acum, cu ajutorul sistemului COMAND-Controller poţi afla procentul de încărcare a acumulatorilor şi poţi observa când motorul electric este în funcţiune. În trafic, doar acţionarea pedalei de frână cere mai multă obişnuinţă, de multe ori necesitând o apăsare mai puternică decât la o maşină convenţională.
În comparaţie cu S 350 BlueEFFICIENCY, S400h are doar 50 kg în plus, consumă cu 0,2 l mai mult la 100 km şi oferă o listă mai bogată de dotări standard. Însă, cel mai mare plus pe care îl aduce S400h este la nivelul primei impresii la care contribuie substanţial şi, cu toţii ştim, aceasta contează enorm mai ales în liga top management cu costum şi cămaşă albă.
Date tehnice: | Mercedes-Benz Clasa S |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | S400 HYBRID |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1880/2550 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 5090/1870/2550 |
Ampatament | 3035 |
Volum portbagaj [l] | 560 (560) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | S400 HYBRID |
Combustibil | Hibrid |
Cilindree [cmc] | 3498 |
Sistem alimentare | benzina+electric |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 220(299)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 350/4500 |
Cutie de viteze | Automata/7 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 250 |
0-100 km/h [s] | 7.2 |
Consum urban/extra/mixt | 10.7/6.3/7.9 |
Emisii CO2 [g/km] | 186 |