Primul SLK cu motor diesel susține trendul actual de scădere cu orice preț al emisiilor de CO2. Totuși, trebuie să te întrebi dacă un roadster diesel nu reprezintă un conflict de interese.
Am condus recent versiunea pe benzina SLK 250 cu patru cilindri in linie si supraalimentare si am ramas cu parerea ca, desi nu era chiar o racheta pe roti, disponibilitatea unitatii pe benzina la turatii superioare cat si coloana sonora foarte elaborata se potriveau de minune cu atitudinea roadsterului. In plus, cu o clindree de doar 1.8 l si 201 CP, raportul cai putere per litru nu este deloc rau, la fel si consumul care, in timpul testul, s-a mentinut in zona 10-11 l in oras respectiv 8-9 l afara.
Citeste testul cu Mercedes-Benz SLK 250
Primul SLK diesel are sub capota unitatea de 2.2 l si patru cilindri indicativ 250 CDI, folosita deja pe un numar mare de modele din gama Mercedes-Benz. Cu 204 CP si 500 Nm nu poti spune ca factorul sportivitate nu au fost bifat, singurul inconvenient fiind sunetul tipic de motor diesel. Daca in modul coupe sunetul este bine ascuns, atunci cand mergi in modul cabrio sunt sanse mari sa faci cunostinta cu sunetul metalic caracteristic motoarelor cu aprindere prin compresie.
Datele legate de consum si emisii il scot in evidenta pozitiv pe SLK 250 CDI cu un consum mixt de 4.9 l si emisii de CO2 de 128 g/km. In mod evident, motoarele pe benzina nu se pot apropia de aceste cifre. Din nou, trebuie sa te intrebi daca ai nevoie de asemenea valori de autonomie in cazul unui roadster, pe care putini clienti il vor folosi pe distante lungi tot timpul anului. Motorul dispune de asemenea, in standard, de sistemul ECO start/stop ce opreste alimentarea motorului atunci cand stationezi.