Test drive – Mercedes-Benz SLS AMG Roadster

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster

Logica spune că, fără cele două portiere Gullwing, SLS Roadster va avea de pierdut. Așa să fie?

În 2009, la testele internaționale cu versiunea coupe a lui SLS AMG, am fost de părere că proporțiile acestei mașini sunt destul de ciudate. Capota extra-lungă, urmată de o decupare bizară a portierelor trademark 300 SEL, m-au făcut să privesc cu ochi sceptici această mașină, în special din profil. Doi ani mai târziu mă aflu față în față cu același SLS AMG, de data aceasta în varianta roadster, iar unghiul care mă impresionează cel mai mult este fix cel din profil. Ciudat, nu-i așa?

Efectul roadster

Dacă acest SLS AMG Roadster ar fi avut ca scop final impresia artistică, designerii ar fi meritat o primă generoasă pentru că, din punctul meu de vedere, merită un loc în top zece mașini ale secolului. Dincolo de chipul frumos, acest supercar trebuie să joace pe mai multe fronturi decât majoritatea semenilor săi. Sigur că arată dramatic, dar nu trebuie să se și conducă așa.

Ca un pitbull manierat SLS AMG va juca o carte dublă, sau cel puțin așa declară. Va genera adrenalină la cerere la fel de ușor cum se va conduce ca o limuzină atunci când eticheta și evenimentul le va cere. Fiecare ingredient din această rețetă aglomerată trebuie să fie adăugat în cantitatea ideală, altfel  clientela specifică va strâmba din nas și nimeni nu vrea asta.

Din punct de vedere al ansamblului motor-transmisie roadsterul nu a primit ceva în plus față de coupe, același V8 aspirat de 6.2 l ce produce 571 CP și 650 Nm. Viteza maximă este de 317 km/h, iar sprintul până la 100 km/h se face în 3.8 secunde. Personal, aș fi dispus să pariez că în mâini pricepute timpul poate scădea până la 3.5 secunde, asta doar la prima impresie. Evacuarea are un sunet pe care doar un V8 aspirat îl poate produce, motiv pentru care, în tunelurile de pe Coasta de Azur, m-am trezit de multe ori căutând prin treptele de viteză pentru a menține turația peste 5.000 rpm, acolo unde tonalitatea atinge toate octavele care contează.

Distracția de pe Coasta de Azur nu spune însă toată povestea. Acest SLS AMG a reușit să parcurgă „Marea buclă“ de pe Nurburgring în 7 minute și 43 de secunde, cu doar 7 secunde mai lent decât versiunea Coupe. Deși este mai greu cu 40 de kg, SLS AMG Roadster nu își pierde concentrarea dinamică în lipsa unui acoperiș solid, iar acestă situație este o raritate în domeniu. Se pare că inginerii AMG au învățat multe din experiența negativă numită SLR Roadster, mașină cu performanțe net inferioare față de coupe.

Cu acoperișul textil pliat și geamurile coborâte curenții de aer nu ridică probleme deosebite până la 200 km/h, din nou o situație rară în clasa supercar. Încă un motiv pentru a deschide accelerația la maxim în primul tunel pe care îl întâlnești. Personal, pe perioada celor două zile de drive-test nu am simțit vreodată lipsa portierelor tip Gullwing. Dincolo de rațiunile estetice, care avantajează, spun eu, versiunea cu portiere clasice, rigiditatea totală a structurii șasiului are de câștigat în cazul Roadster-ului.

Un aspect mai puțin reușit este vizibilitatea, motiv pentru care am fost nevoit să ridic destul de mult scaunul pentru a mă descurca în traficul aglomerat, iar asta în condițiile în care la cei 1.84 m ai mei nu poți spune că sunt scund.

O noutate introdusă odată cu lansarea lui SLS AMG Roadster este sistemul AMG Ride Control ce permite controlul electronic al amortizoarelor cu trei setări specifice Confort, Sport și Sport+. Fiecare mod oferă exact ce spune, iar modul Confort aduce un plus evident de flexibilitate față de Coupe, în special pe drumurile pietruite din zonele rurale din Franța.

Interfața șofer-mașină a avut și ea de câștigat odată cu introducerea pachetului AMG Performance Media, un sistem multimedia foarte intuitiv care include, printre altele, și o matrice dinamică care îți afișează valorile G generate de mașină.

Dacă vrei să îl conduci pe SLS AMG Roadster de parcă ai fi în căutarea celui mai bun tur de circuit va trebui să te obișnuiești cu faptul că spatele are tendința de a ieși destul de ușor de pe trasă. Pedala de accelerație răspunde de-a dreptul agresiv, așa că indiferent de cât de atent ești cu piciorul drept, pneurile Dunlop SP Sport MAXX GT 195/30 ZR 20 se chinuie sub influența cuplului.

Modul manual al cutiei de viteze îți va aduce suficient de multe satisfacții, dar eu rămân la părerea că modul Sport+ este suficient chiar și pentru cei care nu sunt străini de condusul sportiv.

Prețul de pornire de 164.160 de euro nu sună ca un chilipir, dar sunt suficient de multe alternative mai scumpe în această categorie de mașini. Recomandarea mea ar fi să adaugi încă 10.000 de euro la acest preț, contravaloarea pachetului opțional de frâne carbon ceramice. Merită banii mai ales atunci când vorbim despre mașini care dezvoltă puteri de peste 500 CP și o inerție sănătoasă.

Atunci când se va vinde cot la cot cu fratele Coupe, bănuiala mea este că două treimi din totalul de SLS AMG vor fi Roadstere. Nu sunt economist, dar nu e greu să îți dai seama care este mașina mai bună dintre cele două.

Date tehnice: Mercedes-Benz
SLS AMG Roadster
Sasiu si caroserie
Motorizare
Nr. usi/locuri 2/2
Masa proprie/totala [kg] 1660/1900
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4638/1939/1261
Ampatament 2680
Volum portbagaj [l] 173 (173)
Motor si transmisie
Tip motor
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 6208
Sistem alimentare injecție directă
Putere max. [kW(CP)/rpm] 420(571)/6800
Cuplu max. [Nm/rpm] 650/4750
Cutie de viteze Automata/7
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 317
0-100 km/h [s] 3.8
Consum urban/extra/mixt //13.2
Emisii CO2 [g/km] 308

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top