Mercedes E-Class Coupe și Cabriolet primesc un facelift la trei ani de la lansare care aduce o nouă parte frontală mai sportivă, sistemul multimedia MBUX și ulterior și noi motoare. Surprinzător, la lansare, atât coupe-ul cât și cabrioletul sunt disponibile cu două motoare diesel și doar un motor pe benzină.
Faceliftul s-a concentrat în principal pe zona frontală, care este acum mai dinamică. Farurile plate în partea superioară sunt orientate în jos spre grila radiatorului. Partea frontală este o combinație între fața de prădător de la Clasa A și grila de la Mercedes SL având o singură bară cromată care susține sigla Mercedes.
Farurile cu LED sunt standard pe întreaga gamă, în timp ce Multibeam LED-urile sunt oferite ca opțiune. Și stopurile sunt noi, fiind din două bucăți și având tehnologie LED. Camera de marșarier este ascunsă în capacul portbagajului.
Patru noi culori exterioare sunt disponibile: high-tech silver, graphite grey metallic, mojave silver și patagonia red (designo)
La interior, se observă noul volan care beneficiază de spițe duble orizontale. Este același volan care poate fi văzut în fotografiile spion cu noul Mercedes S-Class. Pe spițele de sus stânga și dreapta există o suprafață tactilă pentru controlul submeniurilor de la indicatoarele de bord digitale și, respectiv, ale sistemului multimedia, iar pe spițele din partea de jos stânga și dreapta sunt comenzile pentru controlul pilotului automat și respectiv volumului audio.
Cu această ocazie, Mercedes renunță la mini touchpad-urile care au făcut carieră pe multe modele Mercedes.
Noua clasă E vine standard cu două ecrane de 10,25 inci iar opțional se oferă două ecrane de 12,3 inci. Nou este și sistemul de operare MBUX. Scaunele sport cu tetiere integrate pot fi îmbrăcate în piele artificială ARTICO, piele nappa cu matlasare diamantată și chiar piele specială cu reflexii la soare pentru a nu se încălzi (pentru Cabriolet).
La începutul vânzărilor în această toamnă, coupe-ul și cabrioletul vor fi disponibile cu două motoare diesel și un motor pe benzină: E 220 d cu tracțiune spate și integrală E 220 d 4Matic (2 litri, 194 CP), E 400 d 4Matic (3 litri, 6 cilindri în linie, 340 CP) și E 200 (2 litri turbo,197 CP).
Mai târziu, gama va fi completată cu noul OM 654 M diesel de 2 litri cu 4 cilindri modificat, care dezvoltă 265 CP cu starter-alternator integrat și rețea de 48V. Starter-alternatorul asigură suplimentar 21 CP și 180 Nm și conferă o pornire mai ușoară dar ajută motorul și la accelerații.
Versiunea de top Mercedes-AMG E 53 4Matic Coupe / Cabriolet va avea motorul turbo cu 6 cilindri în linie de 3 litri M 256 cu starter-alternator integrat, rețea de 48V și compresor electric pentru a elimina turbo-lagul la turații mici până când intă în funcțiune turbo. Acesta dezvoltă 435 CP plus 22 CP și 250 Nm de la starter-alternator. Motorul M 256 este deja utilizat și în GLE, Clasa S și CLS.