Mercedes a pus laolaltă modelele cele mai reprezentative pe care le are în ofertă, oferindu-ne ocazia să le testăm în mediile lor favorite. Vedetele Mercedes Roadshow 2016 au fost noul E-Class, noul GLC Coupe, monstrul G-Class, gama de autovehicule electrice și hibride, precum și variantele speciale AMG.
Fuse, fuse…și se duse. Dar am rămas cu o impresie excelentă despre toată gama Mercedes (nu că am fi avut o părere diferită înainte) și, per total, de toată desfășurarea de forțe pusă în scenă de Mercedes România.
Am început în forță cu noua Clasă E și cu al său sistem de detectare a pietonilor și de frânare automată la iminența impactului cu aceștia. În rolul principal –bunicuța din burete, cu bază magnetică, folosită pe post de cobai al sistemului de siguranță. Bătrânica a supraviețuit în toate testele, semn că dacă ești surprins pe trecerea de pietoni de o mașină gonind nebunește, ar trebui să-ți dorești să fie noul Mercedes E-Class. La viteze de 60 km/h, frânarea bruscă este precedată de o perioadă de frânare strict pentru reducerea vitezei, urmând ca, dacă șoferul nu ”se trezește”, mașina să se oprească automat.
Apoi a urmat testul de verificare a sistemelor de siguranță dinamică. Cu toate sistemele cuplate, am fost trimiși pe traseul de teste: jaloane, frânare de urgență, cercul pe asfalt ud și evitarea unui obstacol. Provocarea: să scoatem de pe pistă mașina în porțiunea circulară, udată de stropitorile de pe Cirucitul Titi Aur. Rezultatul: imposibil! Desigur, pe anumite segmente, noua Clasă E te lasă să subvirezi (dacă intri prea optimist, cu accelerația apăsată parțial) sau să supravirezi (dacă accelerezi puternic) dar totul pare doar un miraj. Sistemele știu exact când să taie gazul sau să reducă selectiv viteza fiecărei roți astfel încât șoferul cu veleități de pilot să nu devină doar o amintire pentru cei dragi. Sigur, la dezactivarea sistemelor, fiecare poate deveni un pui de Hamilton, dar nu asta e ideea. Ideea e că noua Clasă E poate transforma pe oricine într-un șofer mai bun decât este de fapt, controlând o mai mare parte din aderență, odată dus la limită.
Nota bene: de fiecare dată când simte un pericol, mașina ”trage” preventiv de centurile de siguranță, intrând în modul pre-coliziune. Astfel, toți pasagerii sunt pregătiți pentru eventualitatea unui impact, fiind poziționați automat optim pentru deschiderea airbag-urilor.
Gata cu noua Clasă E. Ne mutăm în off-road, cu Clasa G. Dacă mai avea cineva urme de îndoială referitoare la capabilitățile off-road ale modelului, să urmărească filmul și să înmulțească cu 3. Pentru că senzațiile din mașină sunt mult amplificate față de cele din clip. Mașina știe cu tracțiunea, iar pe porțiunile pe care alte SUV-uri se chinuie cu toate diferențialele blocate, G-Class urcă fără a bloca fața și spatele.
După o plimbare cu modelele Plug-in Hybrid și cu Clasa B Electric Drive prin trafic, am ajuns și pe circuitul de viteză (sau, mai degrabă, tehnic) alături de gama AMG. Aici am avut plăcerea să ”ne dăm” pe apex cu patru exemplare speciale: A 45 4M, C 43 4M, GLA 45 4M și SLC 43. Comentariile nu-și au rostul.
„Prin intermediul acestui eveniment oferim o experiență inedită clienților și colaboratorilor noștri, prezentându-le în același timp cele mai noi modele ale brand-ului. Astfel, ne propunem să împărtăşim cu invitații noștri experiența incomparabilă de a conduce un Mercedes-Benz direct pe autodrom şi confortul de a avea toate opţiunile moderne la o atingere distanță”, spune Philipp Hagenburger, CEO & President Mercedes-Benz România şi Managing Director Passenger Cars.
Noi spunem că le iese perfect ceea ce și-au propus, pentru că în condițiile de deplină siguranță oferite de autodrom, poți experimenta comportamentul la limită pe care, în situații de trafic real, nu vei avea ocazia să le trăiești decât în mod excepțional.