Mercedes Vision Van Concept sau van-ul viitorului este electric, conectat și vine cu sisteme automate de încărcare, cu drone pentru livrare incluse și cu un sistem unic de comunicație între vehicul și mediul înconjurător.
Vision Van Mercedes prezintă un Studiu al Transportului pentru secolul XXI, care integrează o serie de tehnologii ce își vor face treptat apariția pe viitoarele generații ale autoutilitarelor Mercedes.
Totul începe chiar din momentul preluării mărfii. Fiecare pachet este încărcat automat (avînd la bază o rută optimă de livrare prestabilită) în modulul pentru marfă, apoi modulul este introdus cu totul în zona de încărcare a vehiculului. La destinație, pachetul respectiv este, din nou, preluat automat și descărcat pentru livrare. În paralel, sistemul oferă două drone electrice cu o sarcină utilă de două kilograme – complet autonome pe o rază de zece kilometri. Evident, întreaga procedură este coordonată și monitorizată de către un sistem cloud sau de către un operator care acționează dronele prin telecomandă. Livrările vor fi astfel mai rapide și mai eficiente.
Așa cum era de așteptat, Mercedes Vision Van este complet electric, propulsat de un motor electric cu o putere de 75 kW și 270 Nm, amplasat pe puntea din spate. Bateriile se ascund în podeaua modulară a vehiculului și oferă o autonomie de 270 km. Vision Van poate ajunge la 120 km/h, dar viteza maximă este limitată la 80 km/h.
Parbrizul extraordinar de mare asigură o vizibilitate superioară. Grila de culoare neagră integrează un sistem de comunicație cu tehnologie LED, care emite mesaje prin intermediul unor semnale luminoase. Un sistem corespondent se regăsește în partea din spate.
La fel de futurist este și habitaclul. Mercedes a optat pentru joystick-ul Drive-by-wire, așa că proiectanții au eliminat volanul, pedalele și consola centrală. Întreaga zonă aflată în fața șoferului este folosită pentru schimbul de informații, navigație sau pentru setările mașinii, toate controlate prin intermediul unui ecran OLED uriaș. În abența tunelului transmisiei, podeaua cabinei este, de asemenea, plată. Scaunul șoferului a fost repoziționat mai în față, adăugînd astfel spațiu suplimentar zonei rezervate bagajelor.