Michelin – noua anvelopă Primacy 3

Pentru a putea evita accidentele mai întâi trebuie să le înțelegi. Michelin știe asta, motiv pentru care noua anvelopă Primacy 3 a fost dezvoltată având la bază, pe lângă cea mai nouă tehnologie, statistici relevante în domeniul accidentelor.

Știința accidentelor este una destul de complexă, atât prin prisma multitudinii de factori ce intervin în cazul unui accident, dar și din cauza faptului că ea a fost abordată cu seriozitate abia recent. Asta nu i-a oprit însă pe specialiștii de la Michelin să includă și statistica în procesul de dezvoltare a anvelopei Primacy 3.

Cifrele necesare au fost obținute de către centrul de Accidentologie din cadrul Universității din Dresda, în urma examinării a nu mai puțin de 20.000 de accidente auto ce au avut loc în Europa în ultima decadă. Dintre ele se remarcă câteva rezultate pe care puțini le-ar fi intuit.

Spre exemplu, 70% din accidente au loc pe carosabil uscat, 75% din accidente au loc pe drum drept și 60% accidente au loc în orașe la viteze mici. Luând în considerare aceste cifre, specialiștii Michelin s-au concentrat în special pe aspectele legate de frânarea pe carosabil uscat, dar și umed.

2

O echipă de 60 de ingineri au avut la dispoziție trei ani, 25.000 de anvelope prototip și 20 de milioane de km de teste pentru a definitiva proprietățile celei mai noi anvelope Michelin. Rezultatele au fost pe măsura investiției: în urma testelor realizate de centrele independente TUV SUD Automotive și IDIADA, anvelopa Michelin Primacy 3 a demonstrat performanțe superioare la frânarea pe suprafață uscată și umedă în comparație cu primii patru competitori.

Michelin – noua anvelopă Primacy 3

Acest factor se poate dovedi foarte important pe termen lung, majoritatea clienților europeni considerând siguranța ca fiind cel mai important aspect în momentul în care își aleg anvelopele. În același timp, Michelin nu a uitat de costurile de utilizare, iar Primacy 3 anunță o economie de carburant de 70 l pe durata de viață a anvelopei, precum și un randament kilometric superior concurenței. Pentru a atinge aceste performanțe anvelopa Primacy 3 se folosește de două inovații importante: prima este o nouă formulă a compusului de cauciuc, iar a doua este o formă inovatoare a lamelelor.

3
Ne-am obișnuit cu cuvinte mari din partea producătorilor de anvelope, dar în timpul prezentării oficiale ce a avut loc în Bulgaria, am descoperit că inovația în materie de formă a lamelelor este pe cât de simplă pe atât de eficientă. În lipsa unei prezentări video strategia inginerilor Michelin este mai complicat de explicat, dar cu toate acestea voi încerca.

Să luăm ca exemplu scenariul unei frânări de urgență: automat lamelele ce asigură contactul anvelopei cu solul își schimbă forma, iar dimensiunea petei de contact scade. Pentru a evita acest scenariu a fost introdusă o lamelă suplimentară, ce permite lamelelor principale să se sprijine una într-alta și să mențină o pată de contact cât mai mare și cât mai constantă.

Soluția aleasă de inginerii Michelin este una destul de simplistă și, în același timp, foarte eficientă. Tocmai din cauza asta nu pot să nu mă întreb cum de nimeni nu s-a gândit la asta până acum. Cu siguranță vom vedea cât de curând abordări similare și din partea altor producători de anvelope.

4

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top