Primul sezon complet al primului MINI Electric de competiţie din lume a însemnat o bază bună de experienţe pentru a construi proiectul mai departe. MIMI EVO, aşa cum va fi denumită maşina de curse în 2022, îşi propune să vină cu un program competiţional foarte bogat, dar şi cu un program amplu de proiecte dincolo de lumea motorsportului.
Sunt planificate aproximativ 20 de curse în 4 campionate. MIMI va rămâne o platformă inedită de prezentare a lucrărilor de artă, va duce mai departe pasiunea pentru motorsport cu noi poveşti de istorie, precum numărul de concurs 128 şi asocierea cu Niki Lauda, şi va explora noi teritorii prin asocierea cu TEDx Băneasa sau campionatul de sim racing Racing League Romania.
“Sunt fericit că am putut – atât personal, cât și ca președinte al Federației Române de Automobilism Sportiv – să fiu parte a frumosului drum pe care l-ați pornit în premieră cu MIMI. Federația, dar și eu vom rămâne în continuare un partener și un susținător și sunt sigur că ne veți da ocazii noi de a ne bucura împreună și de alte proiecte”, spune Norris Măgeanu, preşedintele Federaţiei de Automobilism Sportiv, despre proiectul MIMI EVO.
Ca în orice proiect sportiv, partenerii sunt un element esenţial în susţinerea poveştii MIMI. MIMI EVO marchează o nouă etapă a parteneriatului tradițional dintre BMW Group România (BMW Financial Services și MINI Financial Services) și UniCredit Leasing, în calitate de finanțator de top pe piața din România, o colaborare care se aliniază obiectivelor comune privind sustenabilitatea și implicarea în promovarea motorsportului. Recent, UniCredit Leasing a lansat pe piața locală GoGreen, o nouă alternativă de finanțare care are ca scop, prin structură și preț, încurajarea achiziției de autovehicule cu impact redus asupra mediului, susținând astfel și creșterea segmentului mașinilor eco în parcul auto național. De asemenea, anul acesta compania sărbătorește al șaselea an de existență a echipei UniCredit Leasing Motorsport, un parteneriat prin care compania își reafirmă susținerea unor valori împărtășite precum performanța, curajul și determinarea de a fi cei mai buni.
Mai departe, Renovatio eCharge, cea mai mare reţea de staţii de încărcare din România, va asigura energia MIMI la competiţii, în timp ce Michelin “va încălţa” maşina cu o gamă variată de pneuri – de la soluţii sport de stradă până la gama Michelin Motorsport.
Engage Engineering, un atelier care pregăteşte automobile de curse deosebit de competitive în România, şi-a asumat pregătirea MIMI. Echipa vine cu o experienţă deosebit de bogată, formată în echipa BlueStreamline de Formula Student a Universităţii Transilvania Braşov şi apoi prin pregătirea unor automobile de competiţie excepţionale, cum ar fi maşina campioană în Campionatul de Coastă 2020.
Andrei Barbu, după ce a fost la comenzile MIMI la prima competiţie oficială din istorie, devine pilotul principal şi va fi prezent pentru întreg sezonul 2022 în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. Ciprian Lupu este un membru drag al familiei MIMI şi va continua participările în Super Rally, într-un proiect cu partenerul comun Michelin. Sunt planificate şi curse în Campionatul Naţional de Super Slalom şi Women Rally.
În Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, MIMI va concura cu numărul 128. Este numărul cu care legendarul Niki Lauda şi-a făcut debutul de motorsport, în aprilie 1968, cu Mini Cooper S. În acel an, Lauda a participat în campionatul de coastă al Austriei, a reuşit locul al doilea în clasă la debut şi cel mai rapid timp pe a doua urcare. Următoarele trei curse cu Mini le-a câştigat, ultima fiind pe ploaie. La mijlocul sezonului, Lauda trecea deja pe o maşină de putere mai mare şi încheia primul an în competiţii cu opt victorii, un loc secund şi un abandon.
➡ Ce aduce nou MIMI EVO 💡
Un nou design grafic, creat de artistul Alexandru Mariş, vine în completarea îmbunătățirilor tehnice, unui nou grup de parteneri şi unui nou număr de concurs. Albastru este culoarea dominantă a noului design, alături de elementele distinctive în culoare galbenă specială pentru oglinzi şi acum roll cage. În spate şi lateral, acolo unde este poziţionată şi bateria, se remarcă elemente în formă de fulgere stilizate. Acestea sunt transferate printr-un cablu către partea din faţă, pe capotă, acolo unde este poziţionat motorul, sub forma unor descărcări de electircitate.
Debut MIMI EVO în 2022
În weekendul care tocmai s-a încheiat, MIMI EVO a absolvit prima competiţie, Trofeul Râşnov, în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă.
Etapa s-a desfăşurat pe ploaie, cu un traseu ud până la manşele cronometrate, şi temperaturi foarte reduse, apropiate de zero grade Celsius. Condiţiile meteo dificile au impus un ritm de pilotaj conservator. Acesta a fost reflectat şi de un consum mai mic de energie pentru fiecare urcare, de 3,2 kWh (cu aproximativ 20% mai mic faţă de anul precedent).
În aceste condiţii, MIMI EVO şi-a arătat o parte din noul potenţial, îmbunătăţind cu 5,628 secunde timpul cumulat pe cele două manşe de concurs. O alegere neinspirată a pneurilor în prima manşă de concurs, o soluţie slick de consistenţă dură care a generat o pierdere de aproximativ 5 secunde, a fost şansa lui Andrei să îşi demonstreze talentul de pilot, reuşind o redresare excelentă după un derapaj violent.
Cu o serie de optimizări realizate ca urmare a feedbackului continuu al lui Andrei Barbu, MIMI a funcţionat excelent în condiţii de temperatură redusă, cu foarte puţine intervenţii ale sistemului de limitare.
Mai departe, MIMI EVO se întoarce la programul de pregătiri al Engange Engineering pentru a continua procesul de pregătire pentru o serie de competiţii în luna mai.